زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نبيل: روند بازشمارى آرا خلاف قانون آغاز شده است

نبيل: روند بازشمارى آرا خلاف قانون آغاز شده است

author avatar
18 Nov 2019 - 18:12
نبيل: روند بازشمارى آرا خلاف قانون آغاز شده است
author avatar
18 Nov 2019 - 18:12

کابل (پژواک، ٢٧ عقرب ٩٨): رحمت الله نبیل نامزد رياست جمهورى ضمن تاکيد بر اينکه که کمیسیون انتخابات، تاکنون به خواست های مشروع شان پاسخ نداده است، مى گويد که کميسيون برای آغاز دوبارۀ روند بازشماری آرا، خلاف قانون و طرزالعمل های انتخاباتى گام برداشته شده است.

اين در حاليست که کمیسیون انتخابات، روند تفتیش و بازشماری آرای بیش از ۸۰۰۰ محل رای دهی را چند روز پیش آغاز کرده بود؛ اما این روند را چهارشنبه گذشته (۲۲ عقرب)، به دلیل ممانعت‌های دسته‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی و مخالفت برخی نامزدان دیگر، متوقف کرد و به اساس تصميم اين کميسيون، دیروز يکشنبه اين روند دوباره در ٢٨ ولايات آغاز شد.

رحمت الله نبیل، رهبر تیم امنیت و عدالت، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که کمیسیون انتخابات تاکنون به خواست های مشروع شان پاسخ نداده و بدون فراهم کردن قناعت نامزدان، روند بازشمارى را دوباره آغاز کرده است.

وی، با اشاره به بیش از ۱۳۷ هزار رای قرنطین شده از سوی شرکت درملوگ، علاوه کرد که آدرس این آرأ معلوم نیست، ولی کمیسیون انتخابات برای وارد کردن آن به سیستم، تاکید می کند.

نبیل در ادامه سخنان خود گفت که افغانستان با بحران های مختلف رو به رو است و کمیسیون مستقل انتخابات، نبايد کشور را با بحران انتخاباتی مواجه سازد.

نبیل، با ذکر اینکه به بزرگواران حکومت مشوره های احساساتی داده می شود، علاوه کرد که اگر این مشوره ها، ۹۹ درصد هم به نفع شان باشد، بايد به چنین مشورهای احساساتی گوش ندهند و آن را عملی نکنند.

وی افزود هیچکس تلاش نکند که به خاطر منافع شخصی خود، نیروهای امنیتی را در مسایل سیاسی دخیل سازد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت که کشور در مرحله گذار دموکراسی قرار دارد و نباید نیروهای امنیتی، در برابر شهروندان استفاده شوند و نگذارند که دستاوردهای سال های اخیر، به خاطر منافع یک یا چند شخص به باد فنا برود.

وی از سفارت‌خانه‌های مقیم در کابل نیز خواست که در امور انتخابات مداخله نکنند؛ تا شک مردم در مورد مداخلۀ خارجی‌ها در امور انتخاباتی افغانستان به یقین مبدل نشود.

رئیس دسته انتخاباتی عدالت و امنیت تأکید کرد که هیچ گونه خواست غیرقانونی، از کمیسیون مستقل انتخابات ندارد و تنها خواهان تطبیق قانون و طرزالعمل‌های انتخاباتی است، و به هیچ کسی هم اجازه نخواهند داد که خواست های غیر قانونى شان را بر آورده کند.

این در حالی است که عبدالله عبدالله رهبر تيم ثبات و همگرایی، دیروز در یک نشست خبری، ضمن تاکيد بر اینکه در روند باز شماری آرا شرکت نمی کند، به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار داد که اگر بازشماری آرا متوقف نگردد، مشروعیت انتخابات زیر سوال می رود.

انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال راون برگزار شد و قرار بود که نتیجه ابتدایی این انتخابات را در ۲۳ عقرب و نتیجه نهایی آن را در ١٥ قوس اعلام کند؛ اما تاکنون نتايج ابتدايى اعلام نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر