زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک سردخانۀ زراعتی معيارى‌ در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

یک سردخانۀ زراعتی معيارى‌ در هرات به بهره‌برداری سپرده شد

author avatar
18 Nov 2019 - 16:16
یک سردخانۀ زراعتی معيارى‌ در هرات به بهره‌برداری سپرده شد
author avatar
18 Nov 2019 - 16:16

کابل (پژواک،۲۷عقرب۹۸): یک سردخانۀ معیاری،‌ به ارزش ۳۰۰ هزار دالر امریکایی با ظرفیت نگهداری ۵۰۰ تن محصول زراعتی، در ولایت هرات به بهره بردارى سپرده شد.

این سردخانه از سوی وزارت زراعتُ در همکاری مؤسسۀ باغداری تجارتی و بازاریابی زراعتی «CHAMP» و اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحدۀ امریکا «USAID»، برای یکی از سرمایه‌گذاران داخلی اعمار شده است.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی این وزارت که به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که این سردخانه توسط نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، طی سفرش به ولایت هرات به بهره برداری سپرده شد.

نصیراحمد درانی در مراسم بهره‌برداری این سردخانه، از شرکت خصوصی «زیارت‌جایی» که برای ساخت آن به صورت «سب‌سایدی» کار کرده و مؤسسۀ باغداری تجارتی و بازاریابی زراعتی ابراز تشکری کرد.

درانی در ادامه سخنانش، از تمام سرمایه گذاران کشور خواست، که پا پیش بگذارند؛ تا در پروسه‌های ملی سهم بگیرند و نه تنها برای خود، بلکه برای همۀ مردم کشور کارهای اساسی بکنند.

از سویی هم عبدالله وهاب‌زاده معاون شرکت زیارت‌جایی که مالکیت این سردخانه را دارد، گفت: «این سردخانه اهمیت بسیاری برای نگهداری میوه‌های تازه و خشک دارد، ما می‌توانیم از این سردخانه برای نگهداری انگور و میوه‌های مختلف استفاده کنیم."

گفتنی است که ۵۰ درصد هزینۀ ساخت این سردخانه، توسط شرکت سرمایه‌گذار و ۵۰ درصد دیگر آن توسط وزارت زراعت، به همکاری مؤسسۀ «CHAMP» پرداخته شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر