زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی سناتوران: نامزدان نباید در امور کمیسیون انتخابات مداخله کنند

برخی سناتوران: نامزدان نباید در امور کمیسیون انتخابات مداخله کنند

author avatar
19 Nov 2019 - 14:43
برخی سناتوران: نامزدان نباید در امور کمیسیون انتخابات مداخله کنند
author avatar
19 Nov 2019 - 14:43

کابل (پژواک، ٢٨عقرب۹۸): برخی اعضای مشرانوجرگه، بر حل چالش های موجود در روند انتخابات از طریق گفتگو میان کمیسیون انتخابات و نامزدان تاکید مى نمايند؛ اما می گویند که نامزدان نباید در امور کمیسیون مداخله کنند.

انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان برگزار شده و اعلام نتایج ابتدایی آن، درحالی یک بار از ۲۷ میزان به ۲۳ عقرب و پس از آن تا زمان نامعین به تاخیر رفته است که کمیسیون انتخابات، در ۱۸ عقرب بازشماری ٨٢٥٥ محل رایدهی را آغاز کرد؛ اما آن را به دنبال اعتراض شماری از تکت های انتخاباتی در ۲۱ عقرب متوقف نمود.

کمیسیون، اکنون یک بار دیگر اعلام کرده است که بازشماری یادشده را ادامه می دهد؛ اما برخی تکت های انتخاباتی با آن مخالفت نموده و بار دیگر دفاتر کمیسیون را در برخی ولایات مسدود کرده اند.

کامل بیگ حسینی نماینده مردم بدخشان درمشرانو جرگه، در نشست امروز این جرگه ضمن تاکید بر اعلام هرچه زودتر نتایج انتخابات گفت که نامزدان اجازه بدهند که کمیسیون کارش را تکمیل کند.

او بدون ارایۀ جزییات گفت در حالی تلاش ها جریان دارد تا انتخابات به دور دوم کشانده شود که رفتن انتخابات به دور دوم، به معنی سوق دادن افغانستان به سوی بحران است.

گلالی اکبری عضو دیگر این جرگه نیز گفت که باید نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، به تفاهم برسند و گفتگو داشته باشند تا مشکلات موجود در این پروسه حل شود.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز خواستار اعلام هر چه عاجل انتخابات ریاست جمهوری و عدم مداخله نامزدان در این روند شدند.

محمد علم ایزدیارنایب اول مشرانو جرگه که ریاست نشست امروز این جرگه را برعهده داشت، ضمن تاکید بر اعلام نتیجه شفاف و به موقع، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و کمیسیون مستقل انتخابات خواست که معضل پیش آمده را از طریق گفتگو حل کنند تا این روند بیشتر از این به تاخیر انداخته نشود.

او افزود که بحث میان نامزدان و کمیسیون، می تواند جلو رفتن به بحران و کشمکش را بگیرد.

موصوف ازکمیسیون انتخابات خواست تا بیطرفانه عمل کند، آرای پاک را از ناپاک جدا سازد و از رفتن به بحران جلوگیری کند؛ در غیر آن مسئولیت بعدی بر دوش رهبری کمیسیون می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر