زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس‌جمهور غنی شکست مکمل داعش را در ننگرهار اعلام نمود

رئیس‌جمهور غنی شکست مکمل داعش را در ننگرهار اعلام نمود

author avatar
19 Nov 2019 - 16:20
رئیس‌جمهور غنی شکست مکمل داعش را در ننگرهار اعلام نمود
author avatar
19 Nov 2019 - 16:20

 

جلال آباد (پژواک، ٢٨ عقرب ٩٨): رئيس جمهور غنى در جريان سفرش به ننگرهار، شکست گروه داعش را درين ولايت اعلام نمود و درين راستا از نيروهاى ملى امنيتى کشور، ستايش به عمل آورد.

عطاء الله خوږيانى سخنگوى والى ننگرهار، امروز ٢٨ عقرب به آژانس خبرى پژواک گفت که رئيس جمهور با يک هيئت بلندپايه، صبح امروز وارد شهر جلال اباد شد.

موصوف افزود که رئيس جمهور غنى با مسئولین ملکی و نظامی آن ولایت دیدار کرد.

ابتدا، شاه‌محمود میاخیل والی ننگرهار، تورن جنرال عبدالهادی ترین قومندان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، نظرعلی واحدی رئیس امنیت و ایمل نیازی قومندان امنیه ولایت ننگرهار، گزارش شان را در رابطه به وضعیت عمومی امنیتی آن ولایت، به رئیس‌جمهور ارائه کردند و از هماهنگی خوب میان نیروهای امنیتی و دفاعی اطمینان دادند.

آنان گفتند که در نتیجۀ عملیات نظامی، هماهنگی خوب میان نیروهای امنیتی و دفاعی و همکاری نیروهای خیزش مردمی، کمر داعش شکسته شد و ۲۴۳ جنگجوی این گروه با ۶۲۵ زن و کودک، به نیروهای افغان تسلیم شدند.

مسئولین متذکرده تصریح کردند که در میان تسلیم‌شدگان؛ اتباع پاکستان، ایران، تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان، مالدیف و ازبیکستان شامل می‌باشند. برای زنان و کودکان این گروه محل سکونت، سهولت‌های صحی و غذایی فراهم گردیده و از آنان تحقیق جریان دارد.

رئیس‌جمهور غنی، از والی ننگرهار و مسئولین امنیتی و دفاعی بخاطر رهبری و مدیريت خوب شان تشکر کرد و گفت که شکست‌دادن داعش در ننگرهار، نه تنها برای این ولایت و افغانستان، بلکه برای منطقه یک دستاورد بزرگ می‌باشد؛ این دستاورد را برای نیروهای امنیتی و دفاعی، نیروهای خیزش مردمی و مردم ننگرهار، تبریک می‌گویم.

موصوف خاطر‌نشان ساخت که با زنان و کودکان این گروه، مطابق فرهنگ و عنعنۀ ما، ترتیبات گرفته شود و در این راستا به والی ننگرهار هدایات مشخص داد. رئیس‌جمهور همچنان از مردم ننگرهار به ویژه از کسانی که داعشیان به آن‌ها صدمه رسانده اند، خواست که در رابطه به سرنوشت داعشیان، پیشنهادات و نظریات شان را با وی شریک سازند.

رئیس‌جمهور گفت که نیروهای سرحدی، باید در چوکات قول‌اردوها جذب و در امتداد خط فرضی دیورند جابه‌جا شوند؛ تمویل و تجهیز نیروهای خیزش مردمی که بخاطر دفاع از وطن قربانی‌های زیادی داده اند، از اولویت‌های ما می‌باشد.

اشرف غنی، فداکاری‌ها و تلاش‌های مردم ننگرهار را در زمینۀ سرکوب داعش ستایش کرد و به مسئولین مربوطه هدایت داد که به اقوام شینواری، مومند و دیگر اقوامی که در سرکوب داعش، قربانی‌های زیادی را متحمل شده اند، توجه خاص صورت گیرد.

رئیس‌جمهور به مسئولین ننگرهار هدایت داد که در مناطق تصفیه‌شدۀ ولایت ننگرهار، پروژه‌های انکشافی تطبیق گردد و به نیازهای اولیۀ مردم در آن مناطق، رسیده گی شود. وی افزود که پس از دسته‌بندی جنگجویان داعش که تسلیم شده اند، با کشورهای منطقه و جهان، باید به نتیجه برسیم و آنان باید مسئولیت اتباع خویش را بپذیرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر