زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خانواده های تسلیم شدۀ داعش مربوط به کدام کشورهايند؟

خانواده های تسلیم شدۀ داعش مربوط به کدام کشورهايند؟

author avatar
20 Nov 2019 - 17:32
خانواده های تسلیم شدۀ داعش مربوط به کدام کشورهايند؟
author avatar
20 Nov 2019 - 17:32

جلال آباد (پژواک، ۲٩ عقرب ۹۸): پس از تسریع عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت ننگرهار، ده ها خانواده و اعضای گروه داعش، به دولت افغانستان تسلیم شده اند.

خانواده های افراد تسلیم شدۀ داعش، نمی دانند که چرا به اینجا منتقل شده اند، اکنون چرا به حکومت تسلیم شده اند و زنده گی آیندۀ آنها چطور خواهد بود.

گروه داعش، حدود یک سال بعد از حضور و پیروزی ها در عراق و سوریه، در افغانستان نیز تحت نام ولایت خراسان آغاز به فعالیت کرد و ولسوالی های اچین و هسکه مینۀ ننگرهار را به صفت مرکز انتخاب کردند.

پس از آغاز فعالیت آنها، مردم زمانی در ترس قرار گرفتند که اعضای این گروه، یک نوار ويديويی را به نشر رساندند که در آن، متنفذین قومی با مواد انفجاری، انفجار داده شده بودند.

هرچند فعالیت های این گروه، تاحد زياد به چشم یک پروژه دولت دیده میشود؛ اما پس از حملات خونین انتحاری و گروهی در ننگرهار، حکومت افغانستان علیه این گروه عملیات گسترده را آغاز کرد.

منابع امنیتی ولایت ننگرهار میگویند که در افراد تسلیم شده؛ اتباع کشور های پاکستان، ایران، تاجکستان، آذربایجان، قزاقستان، مالدیف و ازبکستان نیز شامل اند.

مقامات ولایت ننگرهار میگویند که امسال برای سرکوبی این گروه، در ولسوالی های شینواری و خوگیانی عملیات پلان کرده بودند که در اثر آن، این گروه در ولایت ننگرهار با شکست کامل مواجه شد.

شاه محمود میاخیل والی ننگرهار گفت که در جریان هفتۀ قبل؛ ۲۲۵ جنگجو، ۱۹۰ زن و ۲۰۸ کودک گروه داعش به دولت افغانستان تسلیم شده اند.

جنگجویان گروه داعش از کجا می آمدند؟

دگر جنرال نظرعلی واحدی رئیس امنیت ملی ولایت ننگرهار، شبکۀ استخباراتی پاکستان (login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر