زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

داکتر عبدالله: همکاران بين المللى در ابراز نظرها بايد دقت کنند

داکتر عبدالله: همکاران بين المللى در ابراز نظرها بايد دقت کنند

author avatar
20 Nov 2019 - 15:05
داکتر عبدالله: همکاران بين المللى در ابراز نظرها بايد دقت کنند
author avatar
20 Nov 2019 - 15:05

کابل (پژواک، ٢٩ عقرب ٩٨): داکتر عبدالله عبدالله رئيس اجراييه حکومت مى گويد که همکاران بين المللى، در ابراز نظرها و صحبت‌‌هاى شان باید دقت و احتیاط لازم کنند تا روابط مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی متاثر نگردد.

در خبرنامۀ مطبوعاتى رياست اجراييه حکومت افغانستان که امروز منتشر شده، آمده است که نماینده‌ ويژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد و دفتر این سازمان در افغانستان، به اساس قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد و برای کمک به افغانستان، ایفای وظیفه می‌کنند.

منبع به نقل از داکتر عبدالله عبدالله رئيس اجراييه افزوده شده است، نماینده‌ ویژۀ سرمنشی و یوناما در افغانستان، در سال‌های مأموریت خویش خدمات و کارهای ارزنده‌‌ای برای مردم وکشور آنها انجام داده‌اند.

در خبرنامه آمده است: "ما از نقش موثر و فعالیت‌های نماینده‌ ویژه و یوناما در افغانستان حمایت و قدردانی می‌کنیم."

رياست اجراييه در ادامه افزوده است در عین این‌که از تمام نهادهای بین‌المللی توقع برده مى شود که از شفافیت انتخابات حمایت و پشتیبانی نمایند، از کمک‌ها و تلاش‌های آنان در حمایت از برگزاری انتخابات نیز تشکر می‌کنند.

دربخشى ازاين خبرنامه گفته شده است  در حالی‌که تشویش‌ها و نگرانی‌های مشروع نزد مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی در مورد روند انتخابات وجود دارد؛ اما در ابراز نظرها و صحبت‌‌ها باید دقت و احتیاط لازم صورت گیرد؛ تا روابط مردم افغانستان و همکاران بین‌المللی متاثر نگردد.

رياست اجراييه اين اظهارات را در حالى کرده است که محمد محقق معاون معاون اسبق رياست اجراييه، در اظهارات اخيرش تاداميچى ياماموتو را يک فرد رشوت خور و بى غيرت خطاب کرده است.

موصوف نمايندۀ ويژه سازمان ملل متحد رامتهم کرده که دراستخدام حکومت نقش دارد، درمقابل حکومت قرارگرفته واوضاع را خراب ساخته است.

اين در حاليست که محمدعارف رحمانی نماینده مردم غزنی در ولسی جرگه نيز می گوید که یوناما باید نقش نظارتی داشته باشد؛ اما بد بختانه نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان، طرف واقع شده است.

ضیاء الدین ضیاء نماینده مردم سمنگان در این جرگه، یاماماتو نماینده سازمان ملل را به طرفداری از تیم حاکم متهم کرد و گفت: «اگر افغانستان به خاطر انتخابات به بحران رفت، مسئولیت بعدی آن به دوش نماینده سازمان ملل متحد خواهد بود.»

او افزود که نباید نماینده سازمان ملل متحد، در امور انتخابات مداخله کند .

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز در جلسه امروز ولسى جرگه، خواستار عدم مداخله یاماماتو در روند انتخابات رياست جمهورى شدند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر