زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای از بین بردن موانع در مقابل بازشماری آراء در هفت ولایت گفتگو جریان دارد

برای از بین بردن موانع در مقابل بازشماری آراء در هفت ولایت گفتگو جریان دارد

author avatar
21 Nov 2019 - 17:58
برای از بین بردن موانع در مقابل بازشماری آراء در هفت ولایت گفتگو جریان دارد
author avatar
21 Nov 2019 - 17:58

کابل (پژواک، ٣٠ عقرب ٩٨): کمیسیون مستقل انتخابات میگوید که روند بازشماری آراء در هفت ولایت با مخالفت نامزدان مواجه شده و برای آغاز دوبارۀ این روند با مسئولان ولایت، نمایندگان تکت های انتخاباتی و رهبران قومی مذاکرات جریان دارد.

ذبیح الله سادات سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون انتخابات امروز به آژانس خبری پژواک گفت که در هفت ولایت کشور روند بازشماری آراء ۱۳۷۴ محل با مخالفت مواجه شده است.

بر اساس معلومات نامبرده از جمع ۱۳۷۴ محل، ٩ محل در ولایت پنجشیر، ۲۳۴ محل در ولایت فاریاب، ۴۳ محل در سرپل، ۱۳ محل در جوزجان، ۷۱۲ محل در بغلان و ۲۸۶ محل در ولایت بدخشان موقعیت دارد.

وی همچنان گفت که کمیسیون مستقل انتخابات تلاش دارد که این معضل حل و در ولایات فوق الذکر حمایت مردم از این روند را بدست بیاورد.

وی افزود: "ما با مسئولان ولایتی، نمایندگان تکت های انتخاباتی و بزرگان قومی مصروف گفتگو هستیم تا قناعت آنها را حاصل و روند بازشماری را دوباره آغاز نماییم و به اعلام نتایج ابتدایی نزدیک شویم."

نتایج ابتدایی با مشکلات سیاسی مواجه خواهد شد.

یوسف رشید رئیس نهاد انتخابات آزاد و عادلانه در افغانستان (فیفا) به آژانس خبری پژواک گفت که این معضل باید طی یک جلسه با نمایندگان نامزدان در موجودیت نمایندگان رسانه ها و نهادهای ناظر حل گردد.

وی افزود: "اکنون هم نامزدان یک دیگر را متهم مینمایند که از نیروهای امنیتی به نفع یک نامزد استفاده میشود و به یک دیگر هشدار میدهد که اگر کمیسیون مستقل انتخابات این معضل را حل نکند نتایج ابتدایی با مشکلات تخنیکی، سیاسی و حقوقی مواجه خواهد کرد."

در ۴۶۴۰ محل روند بازشماری پایان یافت

این درحالیست که شام دیروز سادات به آژانس خبری پژواک گفت که تفتیش و بازشماری آراء در ۱۷ ولایت پایان یافته و در ۱۰ ولایات دیگر نیز این روند به شکل عملی جریان دارد.

وی افزود که این روند از جمع ۳۴ ولایت در فراه، کندز، هرات، لوگر، کونر، بادغیس، زابل، ارزگان، بامیان، بلخ، میدان وردگ، نیمروز، سمنگان، دایکندی، غور و نورستان به پایان رسیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر