زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ترامپ در صحبت تیلفونی با اشرف غنی بالای آتش بس تاکید کرده است

ترامپ در صحبت تیلفونی با اشرف غنی بالای آتش بس تاکید کرده است

author avatar
22 Nov 2019 - 10:43
ترامپ در صحبت تیلفونی با اشرف غنی بالای آتش بس تاکید کرده است
author avatar
22 Nov 2019 - 10:43

کابل (پژواک، اول قوس ٩٨): رئيس جمهور امريکا افزون بر اينکه رئيس جمهور غنى را به يک سفر رسمى به اين کشور دعوت کرد، ميگويد، برای اینکه پروسۀ صلح به موفقیت برسد، مدیریت و شمولیت حکومت افغانستان در آن حتمی است و از همین حالا باید آغاز گردد.

در اعلاميه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که در حال حاضر در یک سفر رسمی در امارات متحدۀ عربی بسر می برد، شام روز گذشته با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا طی تماس تیلفونی صحبت کرد.

منبع مى نويسد که در این مکالمۀ تفصیلی تیلفونی، سران دو کشور در مورد پروسۀ صلح و پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

منبع افزوده است که رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا از همکاری رئیس جمهور افغانستان بخاطر رهایی دو تن از استادان پوهنتون امریکایی افغانستان، ابراز امتنان کرد.

حکومت افغانستان، سه روز پیش سه عضو طالبان بشمول انس حقانی را از بگرام رها کرده و به قطر روان کرده اند، طالبان نیز یک روز پس از این، استادان پوهنتون امریکایی در افغانستان را که یک امریکایی و دیگرى از استرالیا است، رها کرده اند. در این حال، ۱۰ افسر فوجی افغان هم در این تبادله رها شده اند.

در خبرنامه آمده است که هر دو جانب پیشرفت های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در عرصه های مختلف به ویژه در شکست داعش در ولایت ننگرهار، مورد تمجید قرار دادند.

منبع ميگويد که رئیس جمهور غنی در خصوص پلان هفت مادۀ صلح حکومت افغانستان به رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا معلومات داد و در مقابل، رئیس جمهور ترامپ در رابطه به پروسۀ صلح، بر حتمی بودن آتش بس منحیث پیش شرط برای صلح تاکید ورزید و گفت: برای اینکه پروسۀ صلح به موفقیت برسد، مدیریت و شمولیت حکومت افغانستان در آن حتمی است و از همین حالا باید آغاز گردد.

بر بنياد معلومات اعلاميه، در اخیر این مکالمۀ تیلفونی، رئیس جمهور ترامپ از رئیس جمهور غنی بخاطر یک سفر رسمی به ایالات متحدۀ امریکا، دعوت کرد که از سوی رئیس جمهور افغانستان پذیرفته شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر