زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک زن جوان در ولسوالی کوهستان تیرباران شد

یک زن جوان در ولسوالی کوهستان تیرباران شد

author avatar
22 Nov 2019 - 12:35
یک زن جوان در ولسوالی کوهستان تیرباران شد
author avatar
22 Nov 2019 - 12:35

ميمنه (پژواک، اول قوس ٩٨): منابع محلی در ولایت فاریاب از تیرباران شدن یک زن جوان در ولسوالی کوهستان این ولایت خبر می دهند.

روح الله میرزاد ولسوال کوهستان به آژانس خبرى پژواک گفت که ملا عبدالرحیم ولسوال مُلکی طالبان برای منطقه بندر، شام دیروز یک دختر را به جرم فرار از منزل تیرباران کرد.

او می گوید که مقتول مشعل نام داشت، باشنده قریه خَم سفید منطقه بندر است، دو روز پیش به دلیل اختلافات و خشونت های فامیلی از خانه بیرون شده با یک مرد راهی منطقه لولاش مرکز ولسوالی کوهستان می‌شود که در مسیر راه به دست ملا رحیم ولسوال بخش ملکی طالبان می افتد که به اتهام اینکه غرض شکایت در نزد دولت و حقوق بشر می‌رفت، شام دیروز بدون محاکمه تیرباران کرد.

وی افزود که از عروسی مشعل دو سال سپری میشد، شوهرش زن دوم گرفت، احتمالاً این موضوع باعث بروز مشکل و ‌نارضایتی شده باشد.

یک باشنده منطقه که نخواست نامش گرفته شود، به پژواگ گفت که مشعل نامه را یکی از طالبان که میخواست به نکاح خود در آورد، وقتی او قبول نداشت، میخواست خود را به شهر میمنه بکشد و به نهاد های حامی زنان پناه ببرد، به دست طالبان افتاد، تیرباران شد و در عین حال سه مرد در پیوند به قضیه زندانی و یک زن دیگر تعزیر شد.

اما ملا عبدالرحیم ولسوال بخش ملکی طالبان به پژواک می گوید که مشعل نامه یکسال قبل نیز به تماس های تیلفونی با افراد نامحرم متهم شده بود، وقتی روز گذشته میخواست با یک مرد بنام عبدالاحد فرار کرده، نزد افراد دولتی برود، افراد او دستگیر کردند و تا نهایی شدن تحقیق قضیه و فیصله محکمه به خانواده اش سپردند، اما برادر و پدرش ویرا کشتند.

وی گفت که پدر و برادر مقتول و همچنان فردی که زن را فرار می داد، تحت نظارت هستند تا تحقیق شود که چرا فرار کرد و چرا بدون اجازه و فیصله و حکم محکمه کشتند.

روح الله میرزاد ولسوال کوهستان همچنان می گوید که بتاریخ ۱۷ ماه عقرب یک زن جوان بنام تازه گل از منطقه لاشی لولاش توسط طالبان از خانه پدرش کشیده شده، تیرباران شده بود.

در همین حال، ذبیح الله جواد رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر از محاکمات صحرایی و افزایش قتل زنان ابراز نگرانی کرده، می افزايد که در سال روان به جز از دو قضیه تیرباران زنان در کوهستان، ۲۳ مورد قتل و خودکشی را ثبت کردند که نسبت به عین زمان سال پار بیشتر از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر