زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سه پروژۀ عام المنفعه در پوهنتون جوزجان افتتاح شد

سه پروژۀ عام المنفعه در پوهنتون جوزجان افتتاح شد

author avatar
24 Nov 2019 - 14:40
سه پروژۀ عام المنفعه در پوهنتون جوزجان افتتاح شد
author avatar
24 Nov 2019 - 14:40

شبرغان(پژواک،٣ قوس ٩٨): مرکز مشاورۀ روانى، لابراتوار و مرکز تضمين کيفيت و اعتبار دهى که به هزينۀ ده ميليون افغانى در پوهنتون جوزجان ايجاد گرديده اند، به بهره بردارى سپرده شد.

انجنیر مسعود حقبین  رئیس پوهنتون ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در کنار ايجاد يک مرکز مشاوره روانى و مرکز تضمين کيفيت و اعتبار دهى، لابراتوار پوهنځى انجنيرى اين پوهنتون با وسايل پيشرفته تجهيز گرديده است.

به گفتۀ او هزینۀ مجموعى هر سه پروژه، از کمک هاى بانک جهانی و ادارۀ انکشافى ايالات متحدۀ آمريکا (USAID) پرداخت شده است.

وی تصریح کرد که این پروژه ها مى تواند در بهبود کیفیت تدریسی، روان درمانی و پروگرام های عملیاتی لابراتواری برای محصلین سهولت های زیادی را ایجاد نماید.

موصوف علاوه کرد که ادارۀ انکشافى ايالات متحدۀ آمريکا، در کنار تجهيز اين لابراتوار در گذشته در قسمت فرآهم سازى زمينه هاى آموزشى استادان اين پوهنتون درآن کشور نيز همکارى کرده است.  

وى گفت در مرکز مشاوره روانی که به همکاری وزارت تحصیلات عالی و حمایت مالی بانک جهانی ایجاد شده،  بر علاوه  تدریس مسایل مربوط به روانشناسی،  روان درمانی نیز صورت خواهد گرفت.    

وی افزود: "بخش سوم پروژۀ ما، بخش تضمین کیفیت و اعتباردهی است که در صدر برنامه های تدریسی وزارت تحصیلات عالی قرار دارد و این بخش، مى تواند پروسه اعتباردهی مسایل تدریسی را در سطح کشور تکمیل نماید و امور مربوط به پوهنتون را در سطح ملی و بین المللی از حیث کیفیت بالا ببرد."

به گفتۀ او از طريق اين مرکز که به کمک بانک جهانى ايجاد شده، پوهنتون جوزجان با تمام پوهنتون ها در کشور وصل شده و استادان اين پوهنتون، با استادان ساير پوهنتونهاى کشور، مى توانند به شکل آنلاين در تماس باشند و تبادل تجارب کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر