زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان هرات از افزایش قمت مواد سوختی شکایت دارند

باشندگان هرات از افزایش قمت مواد سوختی شکایت دارند

author avatar
26 Nov 2019 - 15:03
باشندگان هرات از افزایش قمت مواد سوختی شکایت دارند
author avatar
26 Nov 2019 - 15:03

شهرهرات (پژواک، ٥قوس٩٨) با فرارسیدن فصل سرما، قیمت مواد سوختی در هرات افزایش یافته و باعث نگرانى باشنده گان اين ولايت شده است.

باشنده گان هرات، با ابراز نگرانی از افزایش قيمت مواد سوختی، از اداره محلی می خواهند که در راستای کاهش قیمت مواد سوختی اقدام نمايند.

آنان می گویند که توان خریداری مواد سوختى را ندارند.

غلام ‌نبی یک تن از شهروندان هرات، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که پس از سرد شدن هوا قیمت چوب و زغال سنگ بسیار افزایش یافته است.

وی افزودد در صورتی که مسئولان بر نرخ بازار نظارت و کنترول نداشته باشند، قیمت‌ها بیش از این نیز افزایش خواهد یافت.

وی بر این باور است که مردم هرات، همه ساله در فصل سرما با این مشکل مواجه هستند و افراد بی بضاعت، توانایی خرید مواد سوختی را در این فصل ندارند .

به گفته این باشندگان، درحال حاضر یک کیلوگازمایع به ٥٥ افغانی رسیده است؛ درحالیکه سه هفته پیش یک کیلوگاز به ٤٥ افغانی به فروش میرسید.

به گفته این باشندگان، هم اکنون چهار کیلو زغال (یک من) به بیش از ١٥٠ افغانی و چهار کیلو چوپ به بیش از ٦٠ افغانی در بازارهاى هرات به فروش می‌رسد.

نصرالله  یکی دیگر از شهروندان هرات، برخی از فروشندگان مواد سوختی در این ولایت را متهم به بی انصافی نموده و اظهار داشت که این فروشندگان، مواد سوختی را ارزان خریداری می‌کنند؛ اما با سرد شدن هوا آن را به قیمت بالا به فروش می‌رسانند.

موصوف گفت: "افراد بی بضاعت که در طی سال به دلیل بیکاری نتوانسته اند پولی پس انداز کنند، نمی‌توانند در این روزهای سرد مواد سوختی را با قیمت گزاف خریداری کنند. دولت باید توجه لازم به وضعیت این افراد داشته باشد."

در همین حال فروشندگان مواد سوختی، دلیل افزایش قیمت مواد را باج دادن در مسیر راه‌ها عنوان می کنند.

این فروشنده گان مواد سوختی در هرات ميگويند که مجبور اند از هر موتر حامل چوپ و زغال در مسیر راه‌ها، به افراد مسلح باج پرداخت کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر