زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رييس جمهور: پلان واضح برای نجات مردم از آلودگی هوا طرح گردد

رييس جمهور: پلان واضح برای نجات مردم از آلودگی هوا طرح گردد

author avatar
6 Dec 2019 - 09:57
رييس جمهور: پلان واضح برای نجات مردم از آلودگی هوا طرح گردد
author avatar
6 Dec 2019 - 09:57

کابل (پژواک، ١٥ قوس ٩٨): رييس جمهور بخاطر کاهش آلودگى هوا، به مسوولين ادارۀ ملی محیط زیست هدايت داده است که در کنار خريدارى دستگاه های سنجش آلودگی هوا، پلان منظم براى جلوگيرى از آلودگى هوا را ترتيب دهد.

در خبرنامۀ دفتر سخنگوى رييس جمهور که يک نسخۀ آن در دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که شام ديروز محمد اشرف غنى رييس جمهور کشور با نمايندگان مسوولين ادارۀ ملی محیط زیست ديدار داشت.

در این نشست که در قصر چهارچنار ارگ برگزار شد، ابتدا رئیس جمهور از کار کمیسیون جلوگیری از آلودگی هوا ابراز نارضایتی کرده، گفت: «من شخصاً ریاست این کمیسیون را به عهده می گیرم.»

رييس جمهور گفته است که ادارۀ محیط زیست بخاطر خریداری دستگاه های سنجش آلودگی هوا، پیشنهاد خویش را ارائه نماید، تا پول آن از سوی وزارت مالیه پرداخته شود.

رئیس جمهور مى گويد: «در جلسۀ آینده پیشنهادات تان را در خصوص شهرک های که باعث مشکل آلودگی هوا گردیده اند، ارائه نمایید.»

وی افزود که با مالکین این شهرک ها و همچنان داش های خشت که مشکل آلودگی هوا را ایجاد کرده اند، صحبت نموده، راه های حل در مدت ده روز ضم یک پیشنهاد منظم آورده شود.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که شهرک ها پیشنهادات استفاده از انرژی آفتابی را نیز ارائه نمایند و جلو آن عده شهرک های که از ذغال سنگ غیر معیاری و فلترناشده استفاده می کنند، گرفته شود.

رئیس جمهور همچنان گفت که یک هیات موظف گردد تا ابعاد مختلف استفاده از ذغال سنگ را مورد بررسی قرار دهد و در حمام ها باید از گاز استفاده صورت گیرد.

رئیس جمهور غنی افزود که پیشنهاد خریداری ماسک ها باید ترتیب گردد و اطمینان حاصل شود که ماسک ها با کیفیت باشند و در چهار ماه آینده عوامل اساسی آلودگی هوا نیز تشخیص گردد.

رئیس جمهور گفت که وزارت مالیه در تعرفۀ موترها تغییر بیاورد و وزارت ترانسپورت اتحادیه باربری را تشکیل دهند.

وی همچنان در قسمت سرسبزی و غرس نهال ها گفت که در مدت بیست روز، طرح خویش را در قسمت جنگلات ارائه نمایند و مسئله سیل بُرها را نیز حل کنند.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت: «باید تمرکز واضح ما در سه ماه آینده روی اقدامات عملی که نتایج واضح را در قبال داشته و در هر ماه برای شهروندان کابل مژدۀ جدید در خصوص جلوگیری از آلودگی بدهد، داشته باشیم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر