زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هواداران تيم ثبات و همگرايى در باميان مظاهره کردند

author avatar
6 Dec 2019 - 14:48
author avatar
6 Dec 2019 - 14:48

باميان (پژواک، ١٥ قوس ٩٨): هواداران تیم ثبات وهمگرایى در راه پيمايى اعتراضى در باميان خواهان جدا سازى آراى بدون بايومتريک از آراى بايومتريک شدند.

این مظاهره از طرف احزاب وحدت اسلامی مردم افغاننستان، جنبش اسلامی، افغان ملت و حزب وحدت اسلامی افغانستان برگزار شده بود که از مسجد جامع شهید مزاری آغاز تا چوک اریکین ادامه پیدا کرد.

در اين مظاهر صدهاتن از هوا داران احزاب يادشده عکس هاى رهبران شان و بيرق افغانستان را با خود حمل مى نمودند و شعارهاى (ما تقلب نمى خواهيم، کميسيون راى ناپاک را از آراى پاک جدا سازد ما عدالت مى خواهيم) سر دادند.

دوکتور مهدی ناطقی یکی از برگزار کننده گان این تظاهرات به پژواک گفت که هدف از تظاهرات حمایت از دموکراسی و انتخابات شفاف و عادلانه است.

وی افزود: "تقلب به صورت گسترده و سیستماتیک در کمیسیون به نفع یک تیم ادامه دارد و اگر جلو تقلب گرفته نشود، دیگر باید فاتحه حکومت دموکراسی و مردم سالاری را خواند."

وی در ادامه گفت: "چیزی که ما میخواهیم، همان طرزالعمل خود کميسیون است که نباید رای های بدون بایومتریک مورد شمارش و قبول قرار گیرد."

محمد سجاد محسنی یکی از عالمان دین که در این تظاهرات شرکت نموده بود، گفت، تلاش مردم بامیان برای شفافیت در پروسه انتخابات است و تقلب به نفع هر تیم که باشد قابل قبول نیست.

وی افزود: "کمیسیون نباید رای های مردم را به گروگان گرفته و رای های ناپاک را وارد سیستم سازد و اگر چنین کاری را کمیسیون انجام دهد، خیانت بزرگ در حق مردم افغانستان کرده است."

در پايان اين مظاهره کننده ها طى صدور قطعنامه اى به مظاهره خوديش خاتمه دادند.

در قطعنامه از کميسيون خواسته شده بود که بايد آراى ناپاک از آراى پاک جدا شود و بايد کميسيون بى طرفى خود را حفظ کند.

در اين قطعنامه از جامعه بین المللی خواسته شده تا در برگشت کميسیون مستقل انتخابات در مسیر اصلی و قانونی اش همکارى کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر