زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ترور ناکامورا، زخم خونین بر پیکر انسانیت است”

“ترور ناکامورا، زخم خونین بر پیکر انسانیت است”

author avatar
8 Dec 2019 - 11:46
“ترور ناکامورا، زخم خونین بر پیکر انسانیت است”
author avatar
8 Dec 2019 - 11:46

چاریکار (پژواک، ۱۷ قوس ۹۸): فعالان مدنی پروان، در نشستی زیر عنوان "ترور ناکامورا، زخم خونین بر پیکر انسانیت است"، حمله بر ناکامورا امداد گر جاپانی در ننگرهار را سخت نکوهش کردند.

داکتر تیتسو ناکامورا امدادگرِ ۷۳ساله جاپانی و مسئول موسسه خیریه (پی‌ام‌سی)، از حدود دو دهه به این سو در فعالیت های صحی، خیریه و پروژه های مهم آبیاری در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان کار کرده است و به دلیل همین فعالیت ها در سال جاری میلادی، شهروندی افتخاری افغانستان را نیز نصیب شد.

ناکامورا، چهارشنبه هفته گذشته در نتیجه تیراندازی افراد مسلح ناشناس، در شهر جلال آباد مرکز ننگرهار با پنج همکار افغانش جان باخت.

برخی از فعالان مدنی، امروز با برگزاری نشستی زیر عنوان « ترور ناکامورا، زخم خونین بر پیکر انسانیت است» ، در شهر چاریکار مرکز این ولایت، قتل ناکامورا را نکوهش کردند.

فعالان مدنی پروان در این نشست، با نوشتن دیدگاه ها و باورهای شان در پیوند به ناکامورا به ویژه فعالیت های انسان دوستانه و سودمندی را که در ننگرهار انجام داده است، یاد و خاطرات او را گرامی داشتند.

پرویز امین زاده، از برگزار کننده گان این نشست گفت: "هدف از این اقدام، ابراز همدردی شهروندان پروان با خانواده آقای ناکامورا و شهروندان جاپان و نیکوداشت از تلاش های ناکامورا وهمکاران افغان او در این ماموریت انسان دوستانه آنان است."

به گفته او قرار است دیباچه یی نوشته شده از سوی فعالان مدنی پروان که حاوی بیش از ۵۰ نظر خواهد بود، از مجراهای دیپلماتیک با مردمِ جاپان و خانواده ناکامورا شریک ساخته شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر