زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها تن به حمایت از تيم ثبات و همگرايى در سمنگان و هرات مظاهره کردند

صدها تن به حمایت از تيم ثبات و همگرايى در سمنگان و هرات مظاهره کردند

author avatar
8 Dec 2019 - 15:41
صدها تن به حمایت از تيم ثبات و همگرايى در سمنگان و هرات مظاهره کردند
author avatar
8 Dec 2019 - 15:41

ایبک/هرات (پژواک، ۱۷ قوس ۹۸): هواداران دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی با راه اندازی تظاهرات در مرکز ولایت سمنگان و شهر هرات از کمیسیون انتخابات خواستند که نتایج انتخابات را پیش از جدا کردن آرای پاک از ناپاک اعلام نکند.

انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار شد. مردم در این انتخابات برای سیزده نامزد به شمول محمد اشرف غنی رییس جمهور کنونی رای داده اند.

اعلام نتایج انتخابات، یک بار از ۲۷ میزان به ۲۳ عقرب به تاخیر رفت؛ اما در ۲۳ عقرب نیز اعلام نشد و مشخص نیست که چه وقت اعلام خواهد شد.

کمیسیون مستقل انتخابات، بازشماری آرای برخی محلات رای دهی در ۲۷ ولایت را انجام داده؛ اما شماری از دسته های انتخاباتی به خصوص ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله مانع تفتیش و بازشماری آراء در هفت ولایت شده، می گویند شماری از آراء بیرون از سیستم بایومتریک و برخی آراء پیش و پس از زمان مشخص شده برای انتخابات، به صندوق ها ریخته شده که باید باطل شود.

مظاهره کننده گان امروز در سمنگان که طرفدار عبدالله عبدالله بوده و شامل اعضای احزابی چون جنبش ملی، جمعیت اسلامی و پیوند ملی می باشند، اظهارات مشابه داشتند و شعار می دادند که «ما تقلب را نمی پذیریم»، «رای پاک از رای ناپاک جدا شود».

آنها که شمار شان به صدها تن می رسید، به گونه اعتراض شاهراه مزار- کابل را از ساعت ۹ پیش از چاشت تا حوالی ساعت یک بعد از ظهر در بندر شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان به روی ترافیک بستند.  

مخدوم عبدالحی رحمانی مسئول ولایتی جنبش اسلامی و یک تن از مظاهره کننده گان گفت: «رای هایی که قبل از ساعت رسمی در روز انتخابات و بعد از ساعت پایانی انتخابات به صندوق ها ریخته شده باطل است و رای بدون بایومتریک نیز قابل اعتبار نمی باشد.»

محمد سالم یک تن از اعضای جمعیت اسلامی گفت که این اعتراض ها به منظور جدا ساختن آرای پاک از آرای ناپاک راه اندازی شده است.

او مدعی شد که کمیسیون مستقل انتخابات جانبدارانه عمل می کند. او  از این این کمیسیون خواست که مطابق قانون و طرزالعمل ها و بیطرفانه عمل کند و نتایج انتخابات را به گونه شفاف اعلام کند.

درعين حال، صدها تن از هواداران تيم های انتخاباتی ثبات و همگرایی و صلح وعدالت اسلامی، در ولايت هرات تظاهرات کردند.

این شمار از معترضان، به  دلیل آنچه که تقلب گسترده و مهندسی شده در انتخابات ریاست جمهوری گفته می‌شود، دست به راه‌پیمایی زدند.

معترضان، هدف از راهپیمایی شان را "نه گفتن به تقلب" میدانند و می‌گویند تا زمانی که سرنوشت ٣٠٠ هزار رأی بدون بایومتریک مشخص نشده و از شمار رأی‌های پاک مردم جدا نشود، به اعتراض‌های‌شان ادامه خواهند داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر