زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برنامۀ غرس ٧٠ هزار نهال گز در جوزجان مورد انتقاد قرار گرفت

برنامۀ غرس ٧٠ هزار نهال گز در جوزجان مورد انتقاد قرار گرفت

author avatar
9 Dec 2019 - 13:11
برنامۀ غرس ٧٠ هزار نهال گز در جوزجان مورد انتقاد قرار گرفت
author avatar
9 Dec 2019 - 13:11

شبرغان(پژواک، ١٩ قوس ٩٨): مقام هاى حکومتى در جوزجان، درحالیکه مى گويند که به هدف کاهش آلوده گى هوا و جلوگيرى از سرازيرشدن سيلاب ها ٧٠ هزار نهال گز در نقاط مختلف اين ولايت غرس مى کنند؛ اما شمارى از شهروندان از اين برنامه انتقاد نمودند.

خجسته قیام رِیس اداره حفاظت محیط زیست جوزجان، امروز در نشست مشورتی به منظورآغاز روند کار کمربند سبز در شهر شبرغان، گفت که اين نهال ها از سوى دفترحمایه اطفال ملل متحد کمک شده است.

موصوف افزود که براى نگهدارى و آبيارى اين نهال ها، از روش هاى مختلف استفاده خواهد شد.

وی از مسئولین ارگان های ذیربط خواست که در راستاى نگهدارى اين نهال ها همکاری نمایند و در ایجاد کمربند سبز نيز سهم بگيرند.

به گفته وى؛ غرس اين نهال ها و ايجاد کمربند سبز، در کاهش آلوده گى هوا موثر مى باشد و جلو سرازیر شدن ریگ روان را در اثر وزش طوفان های شدید در شهرشبرغان را خواهد گرفت.

دراین حال، محمد عالم عالمی  ريیس اداره زراعت،  آبیاری و مالداری ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت: "ما در بخش غرس نهال های گز در اطراف شهرشبرغان کار را آغاز کرده ایم ."

او خاطرنشان ساخت که درساحات صوفی قلعه و سالمزان، حداقل هفتاد هزاراصله نهال گز جهت جلوگیری از سرازیرشدن خاک و ریگ روان درشهرشبرغان غرس شده است.

وی افزود: "ما در این راستا اداره حفظ محیط زیست را کمک و یاری مى رسانیم و مى خواهیم با کمک سازمان غذایی جهان، دفترحمایه اطفال و سایرنهاد های ذیربط با راه اندازی کار در مقابل غذا و سایر گزینه های کاری، این روند را سرعت بدهیم ."

عالمی در ادامه گفت: "ساحات آسیب پذیر توسط اداره ما مشخص شده و این کمربند باید به درازای ده هزارمتر و پهنای پنجصد متر ایجاد گردد؛ تا برای جلوگیری از ریگ روان داخل شهردژ محکمی باشد."

اين درحالى است که برخى شهروندان اين ولايت، از خشک شدن برخى نهال ها و نبود برنامۀ درست جهت سبز نگهداشتن اين نهال، از ادارات ذيربط انتقال مى کنند.

انجنیرمحمد نسیم  بلیغ  ريیس اداره مخابرات جوزجان گفت: "اداره حفظ محیط زیست، ابتدا باید درخت های داخل شهررا محافظت نماید و بعداً به فکر ایجاد کمربند سبز افتد."

او گفت: "از قسمت پیشروی بانک ملی گرفته تا هزارفامیل اين شهر، درخت های شصت تا هفتاد ساله داشتیم که همه نسبت ریختن آب نمکی شیریخ خانه ها خشکید و نابود شد و تا زمانیکه به حال درخت های داخل شهر توجه صورت نگیرد، ایجاد کمربند سبز دراطراف شهر، خواب است و خیال است و جنون."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر