زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هیات اداری: ولسی جرگه طرح جنجالی قانون حمایت از حقوق اطفال را تصویب کرد

هیات اداری: ولسی جرگه طرح جنجالی قانون حمایت از حقوق اطفال را تصویب کرد

author avatar
9 Dec 2019 - 16:38
هیات اداری: ولسی جرگه طرح جنجالی قانون حمایت از حقوق اطفال را تصویب کرد
author avatar
9 Dec 2019 - 16:38

کابل (پژواک، ۱۸قوس ۹۸): هیات اداری ولسی جرگه، از تصویب فرمان تقنینی در مورد طرح قانون حمایت از حقوق اطفال خبر می دهد؛ اما برخی وکلای مخالف ماده سوم این طرح، می گویند که حین رای گیری نصاب تکميل نبود.

به اساس گزارش ها طرح قانون حمایت از حقوق اطفال، در چند سال گذشته چهار بار شامل آجندای ولسی جرگه شده بود؛ اما بنا بر اختلافات برخی اعضای این جرگه روی ماده سوم از تصویب بازمانده بود.

در ماده سوم این طرح آمده است که طفل به کسی گفته می شود که سن هجده سال را تکمیل نکرده باشد.

عزیزه جلیس رییس کمیسیون امور زنان و حقوق بشر ولسی جرگه، حین ارایه معلومات در مورد فرمان تقنینی رییس جمهور گفت: «در گذشته طرح قانون حمایت از حقوق اطفال به این جرگه آمده بود، چند بار شامل اجندا شد؛ اما ما موفق نشدیم که آنرا تصویب بکنیم، این بار طی فرمان تقنینی رییس جمهور نافذ شده و فرمان برای تصویب به جرگه آمده است.»

به گفته موصوف، فرمان تقنینی ۳۶۲ رییس جمهور در مورد طرح قانون حمایت از حقوق اطفال، در چهاردهم حوت سال گذشته نافذ شده است.

او افزود که تمام کمیسیون های دایمی این جرگه به جز از کمیسیون امور تقنین، با طرح قانون حمایت از حقوق اطفال موافق هستند؛ اما کمیسیون امور تقنین خواهان تعدیل در ماده سوم این قانون می باشد.

وی از هیات اداری جرگه خواست تا فرمان یادشده، با مورد اختلافی آن به رای گذاشته شود.

اما نذیر احمد حنفی رییس کمیسیون امور تقنین ولسی جرگه گفت: «ماده سوم این قانون خلاف احکام دین مقدس اسلام و قانون اساسی افغانستان می باشد.»

به گفته او، ماده سوم باید طوری تعدیل شود که طفل به کسی گفته می شود که زیر ۱۸ سال باشد، مگر اینکه آثار بلوغ از قبل در وی ظاهر گردیده باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر