زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در فاریاب از شدت شکنجۀ پدرش به حکومت پناه برد

در فاریاب از شدت شکنجۀ پدرش به حکومت پناه برد

author avatar
10 Dec 2019 - 17:50
در فاریاب از شدت شکنجۀ پدرش به حکومت پناه برد
author avatar
10 Dec 2019 - 17:50

میمنه (پژواک، ۱۹ قوس ۹۸): یک کودک یازده ساله در فاریاب، به دلیلی که از سوی پدرش شکنجه میشد، به پولیس پناه برده می گوید که دیگر با پدرش زنده گی نمی کند؛ چون او را می کشد.

فضل احمد یازده ساله که آثار شکنجه، لکه های ناشی از سیخ داغ در بدنش دیده می شود  و سرش در چند قسمت ترکیده و التیام یافته است، هفته قبل از خانه اش فرار نموده و به پولیس پناه برده است.

نقیب الله فایق والی فاریاب، این کودک را تحت مراقبت و حمایت قرار داده و پدر او را احضار و زندانی کرده است.  

هنگامی که فضل احمد با پدرش در دفتر والی فاریاب رو به رو شد، به گریه و ناله افتاد و گفت که دیگر با پدرش زندگی نمی کند؛ چون تفنگچه نیز دارد و وی را  می کشد.

فضل احمد افزود که پدرش مادرش را طلاق داده و او را با یک برادر چهار ساله اش از خانه کشیده است.

این کودک افزود که او با یک برادر و خواهرش، در کنار مادر اندرش زندگی می کند؛ اما پدرش وی را لت و کوب می کند، قیچی و سیخ را بر سر آتش گذاشته، بدنش را داغ می کند و می سوزاند.

این طفل گفت که پدرش، خواهر و یک برادر دیگرش را نیز مثل او لت و کوب می کند.

وی از والی خواست که زمینه زندگی را برایش مساعد کند و خواهر و برادرش را نیز از چنگ پدرش نجات دهد؛ تا او بتواند درس بخواند و در آینده یک استاد و خدمتگار جامعه شود.

سخی محمد پدر طفل می گوید که او در لین میمنه – مزار دریوری می کند، یک بار پسرش را وقتی که چرس کشیده بود لت و کوب کرد؛ اما خانمش را به خاطر اینکه سازگاری نمی کرد طلاق داده است.

سخی محمد نیز می ‌گریست و می­ گفت که او بیگناه است؛ اما خسربره هایش به وی توطیه ساخته اند.

سید فرید سادات آمر کشف بخش جرایم جوانان و نو جوانان مدیریت مبارزه با جرایم جنایی فاریاب گفت که پدر طفل، معتاد به انواع مواد مخدر می باشد و زمانی که خمار می شود، طفلش را شکنجه می دهد تا به هر وسیله که می شود برایش مواد مخدر فراهم نماید.

وی گفت که فضل احمد، کودک یادشده را پولیس به ریاست کار و امور اجتماعی سپرده تا سهولت های لازم زندگی برای او فراهم کند.

داکتر نقیب الله “فایق” والی فاریاب، در حالیکه  او نیز وضعیت طفل را دیده اشک می ریخت، به منسوبین مدیریت مبارزه با جرایم جنایی هدایت داد تا دوسیه سخی محمد را با جدیت پیگیری و به ارگانهای عدلی و قضایی بسپارند.

فایق، علاوه کرد که به خانواده شش نفری فضل احمد، مواد غذایی مورد نیاز شان از طریق موسسات کمک رسان توزیع خواهد شد و مصارف تعلیم و تربیه وی را نیز مساعد می نماید .

در همین حال، عزیزه یعقوبی آمر بخش حمایت و انکشاف حقوق اطفال دفتر ولایتی کمیسیون حقوق بشر در فاریاب، با آنکه از توجه و حمایت والی فاریاب از طفل شکنجه و خانواده او ابراز قدردانی نمود؛ اما گفت که فضل احمد بی رحمانه مورد خشونت پدر قرار گرفته و آنها تلاش می کنند تا اقارب نزدیک وی را پیدا نموده، زمینه برگشت به آغوش مادرش را فراهم نمایند.

به گفته او در صورتی که طفل، کدام اقارب نزدیک و مطمئین نداشت، تلاش می کند زمینه شامل ساختن او را در پرورشگاه های ولایات همجوار مساعد سازد؛ زیرا در فاریاب پرورشگاه نیز وجود ندارد.

Visits: 4

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر