زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منابع در جوزجان: طالبان٤٠ تن از موسفيدان قومى را با خودبردند

منابع در جوزجان: طالبان٤٠ تن از موسفيدان قومى را با خودبردند

author avatar
10 Dec 2019 - 14:33
منابع در جوزجان: طالبان٤٠ تن از موسفيدان قومى را با خودبردند
author avatar
10 Dec 2019 - 14:33

شبرغان(پژواک، ١٩ قوس ٩٨): طالبان چهل تن از موسفيدان مشمول يکتعداد از بزرگان قومی در ولسوالی فیض آباد جوزجان را که براى شرکت در مراسم جنازۀ يکتن از نزدیکان شان به شهرشبرغان رفته بودند، با خود برده اند.

الف شاه عطایی ولسوال فیض آباد ولايت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين رويداد، پس ازظهر امروز زمانى اتفاق افتاد که اين چهل تن، در مراسم جنازۀ الله بيرن قوماندان نیروهای خیزش مردمی این ولسوالی، اشتراک نموده بودند.

به گفتۀ وى؛ اين افراد درنزدیکی پوسته شاه میرزا در ولسوالی خانقاه، با چک پاینت گروه طالبان برخوردند و طالبان تمام این افراد را با موترحامل شان با خود برده اند.

الله بیرن قوماندان نیرو های خیزش مردمی ولسوالی فیض آباد که گروپ حدود دو صد نفری از نیرو های خیزش مردمی را دراین ولسوالی اداره و کنترول میکرد، حوالی عصر دیروز دریک حادثه ترافیکی در مسیرراه اندخوی- آقینه، با یکتن ازهمراهانش جان باخت.

عطايى گفت افرادی را که طالبان با خود برده اند، همه بزرگان قومى و محاسن سفیدان اند و با این قوماندان پیوند کاری ندارند.

او تصریح کرد که از سرنوشت آنها تا کنون اطلاعی دردست نیست.

سمونیارعبدالواحد  وجدان قوماندان امنیه ولایت جوزجان گفت: “موضوع را تحت بررسى داریم و تلاش ما برآن است تا محل نگهدارى اين ٤٠ تن تشخيص وعاملين اين کارشناسايى گر دند.”

وی افزود که این افراد با ارگان های دولتی پیوند کاری ندارند و تلاش مى نمايند که اين موضوع را ازطریق بزرگان قومی حل و فصل کنند.

وجدان گفت: “اکنون همه مصروف تدفین جنازه الله بیرن قوماندان استیم و به زودی به این مشکل رسیده گی مى کنیم.”

درمورد این رویداد، تا کنون طالبان ابراز نظرنکرده اند.

شاهراه مزار- شبرغان، از دیرزمانی است که دستخوش نا امنی ها شده و با وجود ایجاد و افراز پوسته ها و چک پاینت های نیروهای امنیتی، باز هم مخالفین دولت دراین معبرمصروف اخاذی ازموترهای باربری اند.

آنها سال گذشته نیز شش تن از باشنده گان ولسوالی فیض آباد را دراین منطقه با خود برده و دو تن آنها را که ازنزدیکان یک قوماندان پولیس محلی بود، به قتل رسانده و چهارتن دیگر را آزاد ساخته بودند.

Visits: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر