زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تدارکات ملى : چهار شرکت قراردادى وزارت داخله شامل لیست محروميت نمى باشند

تدارکات ملى : چهار شرکت قراردادى وزارت داخله شامل لیست محروميت نمى باشند

author avatar
11 Dec 2019 - 16:44
تدارکات ملى : چهار شرکت قراردادى وزارت داخله شامل لیست محروميت نمى باشند
author avatar
11 Dec 2019 - 16:44

کابل (پژواک، ٢٠ قوس ۹۸): ادارۀ تدارکات ملى، شموليت چهارشرکت قراردادى وزارت داخله را به لیست سياه رد کرده مى گويد که اين شرکت ها شامل لیست محروميت اين اداره نمى باشند.

اين درحاليست که برخى منابع معتبر امنیتی، روزگذشته گفته بودند که ٤ شرکت قراردادی بشمول شرکت تجارتی حاجی رسا، شامل فهرست سیاه شده و حق اشتراک در داوطلبی های اين وزارت را ندارند.

یک منبع موثق که نخواست از او نام برده شود، ضمن بیان این مطلب به آژانس خبری پژواک گفته است که این چهار شرکت، شامل شرکت های «شجاع آبدره مربوط حاجی رسا»، «اقرا، مربوط حاجی شهاب الدین»، شرکت «یاران اصیل» مربوط محمد شفیق و  شرکت «مبارک ممتاز» مربوط حاجی باری می باشند.   

منبع افزوده است که این چهار شرکت، از جمله شرکت های بزرگی است که همیشه قراردادهای اعاشوی وزارت داخله را در سالیان متمادی در انحصار داشتند؛ اما در سال نو نمی توانند در داوطلبی قراردادهای وزارت داخله شرکت کنند.

این منبع مشخص نکرد که این شرکت ها، از سوی کدام اداره شامل فهرست سیاه شده اند.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله این موضوع را رد و تایید نکرد؛ اما گفت که در این مورد بعدا معلومات می دهند.

اما رحیمی سخنگوی اين وزارت، روزگذشته در صفحه فیسبوکش نوشته است که طی هشت ماه گذشته در بخش لوژستیک و تدارکات وزارت امور داخله، در حدود ۳ ملیارد افغانی صرفه جویی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزوده است که مبارزه با فساد و توجه به حقوق پولیس، از اولویت های وزیر امور داخله می باشد.

درعين حال، يک منبع معتبر دروزارت داخله که نخواست نامش در گزارش ذکر گردد، در صحبتى با پژواک تاييد کرد که چهار شرکت فوق، از سوى اين وزارت شامل فهرست سياه شده اند و نمى توانند در قراردادهاى آيندۀ اين وزارت شرکت کنند.

اما احمد رامین ایاز مسئول ارتباطات و استراتیژیک اداره تدارکات ملی، به آژانس خبری پژواک گفت که چهار شرکت فوق،شامل ليست محرومیت در اداره تدارکات ملی نمی باشند.

وی افزود که محرومیت شرکت های قراردادی، مربوط وزارت داخله نبوده، بلکه این مسئولیت را کمیته محرومیت اداره تدارکات ملی به دوش دارد،که تا حالا در مورد این چهار شرکت، اطلاع به این اداره نرسیده است.

از سوی دیگر، حاجی باری رئیس شرکت «مبارک ممتاز» به پژواک گفت: «که ما هیچ کاری هم نکردیم که شرکت ما شامل ليست سیاه شود و ما هیچ خبرنداریم.»

به گفته او شرکت «مبارک ممتاز»، همیشه با هماهنگی وزارت داخله کارهای خود را پیش برده و هیچ نوع تخطی را انجام نداده اند.

وی افزود: «من هفت ماه قبل به وزارت داخله اطلاع دادم که دیگر با شما قرارداد نمی کنم، کدام داوطلبی دیگری را پیدا کنید؛ اما آنها تا کنون داوطلبی دیگری را پیدا نکرده است.»

از سويی هم شهاب الدین رئیس شرکت اقراء ضمن بی خبری از شامل شدن شرکت شان درفهرست سیاه، به پژواک گفت که هیچ نوع کار غیر قانونی را مرتکب نشده است که شامل ليست سیاه شود.

وی افزود: «من با وزارت داخله، با اداره تدارکات ملی صحبت کردم؛ آنها از این موضوع بی خبر است.»

این در حالی است که وزارت داخله، در هشتم جوزای سال روان گفته بود که حاجی رسا همراه با بیست تن دیگر، به اتهام اختلاس ۶۰۰ میلیون افغانی در خریداری گوشت برای وزارت داخله، بازداشت شده اند؛ اما لوی څارنوالی در دوم سرطان همین سال گفت که حاجی رسا، به ضمانت آزاد شده است.

Visits: 11

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر