زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“يک گروپ ١٥نفرى مخالفين مسلح در سمنگان به پروسۀ صلح پيوست”

“يک گروپ ١٥نفرى مخالفين مسلح در سمنگان به پروسۀ صلح پيوست”

author avatar
12 Dec 2019 - 17:13
“يک گروپ ١٥نفرى مخالفين مسلح در سمنگان به پروسۀ صلح پيوست”
author avatar
12 Dec 2019 - 17:13

ایبک (پژواک، ٢١ قوس ٩٨): مسئولان امنيتى سمنگان مى گويند که يک گروپ ١٥ نفرى مخالفين مسلح که در صفوف گروه طالبان فعاليت داشت، در اين ولايت به پروسۀ صلح پيوست.

در مراسمى که به همين مناسبت در صحن امنيت ملى سمنگان برگزار شده بود، جنرال سيد امير شاه سادات رئيس امنيت ملى سمنگان گفت که اين گروپ ١٥ نفرى مسلح، از چند سال بدينسو در صفوف گروه طالبان به سرگروپى قومندان فيصل در مقابل نيروهاى امنيتى مى جنگيدند و امروز به پروسه صلح پيوست.

وى افزود که اين گروپ مسلح، در قريه کله نيک منطقه زيرکى ولسوالى دره صوف پايين ولايت سمنگان فعاليت داشت، که يک ميل راکت انداز، يک ميل ماشيندار، پنج ميل کلاشنکوف، ٧ عراده موترسايکل و يک اندازه تجهيزات را با خود آورده بودند.

قومندان فيصل سرگروپ اين گروپ گفت: “ما از چند سال بدينسو، در مقابل نيروهاى امنيتى مى جنگيديم، اما حالا ديديم که طالبان کارهايى را انجام مى دهند که خلاف دين اسلام بوده و همه روزه مردم را مى کشند، مال شان را به زور مى گيرند، همه روزه به سرک ها چک پاينت انداخته و از موترها باج مى گيرند، به همين سبب ما با آنان قطع رابطه کرده و به دولت پيوستيم.”

اما طالبان مسلح، در اين مورد تاکنون چيزى نگفته اند.

ولسوالى دره صوف پايين، يکى از ولسوالى هاى ناامن سمنگان است که به جز از شهر دهى (مرکز اين ولسوالى)، ٩٠ درصد خاک اين ولسوالى به دست طالبان مى باشد.

Visits: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر