زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با ۴۵۰۰ دهقان در سرپل مساعدت به عمل آمد

با ۴۵۰۰ دهقان در سرپل مساعدت به عمل آمد

author avatar
14 Dec 2019 - 16:13
با ۴۵۰۰ دهقان در سرپل مساعدت به عمل آمد
author avatar
14 Dec 2019 - 16:13

ایبک و سرپل (پژواک، ۲۳ قوس۹۸): در سرپل، با ۴۵۰۰ دهقان تخم گندم و کودکيمیاوی مساعدت شد و در سمنگان، یک پروژۀ بخش زراعت با هزینۀ هفت میلیون افغانی عملی گردید.

انجنیر محمد سلیم رنجبر رئیس زراعت و مالداری ولایت سرپل می گوید که امروز، به کمک دفتر هماهنگی امور کمک های بشری سازمان ملل متحد (OCHA)، به هرکدام ۴۵۰۰ دهقان، پنجاه کیلوگرام تخم اصلاح شدۀ گندم و دو بوری کود کيمیاوی مساعدت شد.  

دهقانانی که این مساعدت را دریافت کرده اند، خرسند اند.

فیصل یک تن از این دهقانان گفت: «تخم اصلاح شده، حاصل خوبتر و زیادتر می دهد؛ از کمک توزیع شده خرسندیم و تشکر می کنیم و از حکومت میخواهیم که کمک های بیشتر زراعتی را برای خود کفایی دهقانان فراهم کند.»

نظر محمد یکتن دیگر از این دهقانان گفت که دهقانان، از طرف شورا های انکشافی، برای دریافت این مساعدت معرفی شده و دریافت کننده گان مواد کمکی، امیدواراند که با کشت این تخم، حاصلات خوبتر و بیشتر گندم را داشته باشند.

همچنان به اساس یک خبر دیگر، در مرکز ولایت سمنگان، یک پروژه تنظیم آبریزه، دفع تهدید و خطرات سیلاب های موسمی در سه منطقه (کارته شفاخانه، کارته صلح وقریه شیخ ها) در مرکز ولسوالی حضرت سلطان سمنگان، به هزینه هفت میلیون افغانی عملی شده است.   

صبغت الله سیاس رئیس آمادگی مبارزه با حوادث سمنگان، ضمن بیان این مطلب گفت که پول یاشده را سویدن کمک کرده است.  

موصوف افزود که در مناطق یادشده، در هشتاد هکتار زمین للمه، هفت حوض و برخی ذخیره های کوچک آب برای جمع کردن آب باران ساخته شده است.   

محمد آصف قاسمی مدیر عمومی جنگلات ریاست زراعت مالداری و آبیاری سمنگان گفت که از طریق این پروژه، در زمین های یادشده، هنگ نیز کشت و برای کاهش خطرات سیلاب ها ۱۵ هزار نهال غیرمثمر، غرس شده است.

آنان می گویند که در این پروژه، برای شماری از باشنده های محل، زمینه کار نیز مساعد شده بود. 

Visits: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر