زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قزاقستان از همکارى در مبارزه با فساد ادارى با افغانستان اطمينان داد

قزاقستان از همکارى در مبارزه با فساد ادارى با افغانستان اطمينان داد

author avatar
14 Dec 2019 - 17:12
قزاقستان از همکارى در مبارزه با فساد ادارى با افغانستان اطمينان داد
author avatar
14 Dec 2019 - 17:12

کابل (پژواک،٢٣ قوس ٩٨): اداره مبارزه با فساد اداری جمهوری قزاقستان، از انجام هرنوع همکارى در راستاى مبارزه با فساد با حکومت افغانستان، اطمينان داد.

در خبرنامۀ وزارت عدليه افغانستان که امروز به دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که بعد از ظهر امروز، داکترعبدالبصیر انور وزیر عدلیۀ کشور، در دفتر کار خود با بیتینکوف الژاس ابایولی معاون ادارۀ مبارزه با فساد اداری جمهوری قزاقستان، علیم خان انگاروویچ یسین گیلدییف سفیر آن کشور مقيم افغانستان، ديدار نمود و دو طرف در راستاى گسترش همکارى ها در بخش مبارزه با فساد ادارى صحبت نمودند.

به نقل از خبرنامه، معاون اول اداره مبارزه با فساد قزاقستان، امنیت و ثبات منطقه‌یی را در زمینۀ مبارزه با فساد مهم دانسته و از انجام هر نوع همکاری  در راستای مبارزه با فساد در افغانستان اطمینان داد.

وى گفت که قزاقستان با ایجاد اداره مبارزه با فساد در سال روان، مبارزه با فساد را منسجم کرده‌ است.

در خبرنامه آمده است که وزیر عدلیه ضمن استقبال از حضور هیأت قزاقستانی گفت که دولت افغانستان، در گذشته به میثاق بین‌المللی مبارزه با فساد اداری پیوسته و آن را در پارلمان تصویب نموده‌است.

وی همچنان اسناد تقنینی دولت افغانستان را در راستای مبارزه با فساد اداری توضیح داده و گفت که اراده دولت در راستای مبارزه با فساد اداری در کشور جدی است.

وزیر عدلیه کشور گفت که قانون مبارزه با فساد اداری، قانون حمایت از اطلاع دهنده گان جرایم فساد اداری، کود جزا، قانون اشاعه و ثبت دارایی‌های مقام‌های دولتی، قانون جلوگیری از پول‌شویی و استراتیژی ملی مبارزه با فساد اداری از زمرۀ اسنادی است که دولت افغانستان با رعایت میثاق بین‌المللی مبارزه با فساد اداری، آن‌ها را تهیه و نهایی کرده‌است.

موصوف، نا امنی و تروریزم را زمینه‌ ساز فساد اداری در کشور خواند و گفت که افغانستان، علاقه‌ مند است تا از تجارب کشورهای دیگر، در راستای مبارزه با فساد اداری استفاده نماید.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر