زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٠هزارتُن مواد از طريق دهليزهاى هوايى به خارج صادر شده است

١٠هزارتُن مواد از طريق دهليزهاى هوايى به خارج صادر شده است

author avatar
14 Dec 2019 - 15:35
١٠هزارتُن مواد از طريق دهليزهاى هوايى به خارج صادر شده است
author avatar
14 Dec 2019 - 15:35

 

کابل (پژواک، ۲۳ قوس ۹۸): وزارت تجارت و صنایع میگوید که ده هزار تُن اشیای گوناگون به ارزش ۲۲۰میلیون دالر، در هزار پرواز به کشورهای دیگر صادر شده است.

در یک خبرنامه نشر شدۀ این وزارت به تاریخ ۲۳ قوس، آمده است که این مواد به کشورهای هندوستان، چین، عربستان سعودی، امارات متحدۀ عربی، ترکیه و کویت صادر شده است.

همچنان منبع افزوده است که مواد از راه دهلیز هوایی؛ به کشور های اروپایی سویس، جرمنی، رومانیا، سویدن، فنلند، هالند، انگلستان، فرانسه و شمار دیگری از کشور ها صادر شده است.

وزارت تجارت میگوید که فقط در ماه گذشته (نومبر) ۱۰۶۲ تن اشیا به ارزش ۲۴ میلیون دالر در صد پرواز، به کشور های دیگر صادر شده است.

به اساس معلومات منبع، ماه گذشته در ۳۲ پرواز۴۷ تن انار، زعفران، هنگ، پنبه، انگور، خربوزه، بادام، پسته و قالین، به کشور هندوستان صادر شده است.

در خبرنامه آمده است که ۶۲۹ تن جلغوزه در ۲۸ پرواز به چین؛ در ۱۹ پرواز ۶۱ تن انار، قالین، صنایع دستی، قره قل، بادام، مواد طبی، پوست گوسفند و توت، به کشور های اروپایی صادر شده است.

به اساس معلومات وزارت تجارت؛ در شش پرواز ۳۱ تن میوه خشک، قالین و صنایع دستی به انگلستان؛ در ۹ پرواز ۱۸ تن انار و بادام به امارات؛ در دو پرواز ۵ تن انار و میوه خشک به سعودی؛ در دو پرواز ۴ تن پوست به ترکیه؛ دو تن قالین به کویت؛ و یک تن قالین به اوکراین صادر شده است.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر