زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در چهار سال آینده بیش از ۶۰۰ هزار زن از طریق زراعت خودکفا می‌شوند

در چهار سال آینده بیش از ۶۰۰ هزار زن از طریق زراعت خودکفا می‌شوند

author avatar
17 Dec 2019 - 15:58
در چهار سال آینده بیش از ۶۰۰ هزار زن از طریق زراعت خودکفا می‌شوند
author avatar
17 Dec 2019 - 15:58

کابل (پژواک، ۲۶ قوس۹۸): وزير زراعت افغانستان مى گويد که بر اساس توانمندسازى اقتصادى زنان، تا چهار سال آينده، بيش از ٦٠٠ هزار زن در کشور خودکفا خواهند شد.

نصير احمد درانى وزير زراعت، مالدارى و آبيارى؛ در سومين کنفرانس ملى توانمندسازى زنان، امروز در کابل ضمن بيان اين مطلب گفت که بر اساس این برنامه، در چهار سال آينده براى بيش از ٦٠٠ هزار زن در مناطق مختلف کشور، زمينۀ کار در عرصه زراعت و مالدارى فراهم مى گردد.

او افزود که اين برنامه ها شامل ايجاد قوريه­ها، سبزخانه ها، پروسس محصولات زراعتى، توزيع فارم مرغدارى کوچک، فارم هاى زنبور، تربيه بز، گوسفند و غيره مى باشد که از طريق آن، زنان به خودکفايى خواهند رسيد.

وى افزود: «در مجموع وزارت زراعت، بعد از چهار سال قادر خواهد بود که بيش از ٦١٦ هزار خانم را حداقل از طریق سکتور زراعت، از نگاه اقتصادی سرپای‌شان ایستاد کند.»

موصوف گفت که وزارت زراعت طى سال‌های اخیر، توانسته ۴۰۰ هزار زن را از طریق برنامه‌های مختلف خود تحت حمایت قرار داده و در راستای توانمندسازى اقتصادی‌ کمک‌شان کند.

به گفتۀ او، این زنان برای بهبود کارشان آموزش‌های لازم نیز از سوی وزارت زراعت دریافت کرده‌اند.

نذیره رحمان رئیس اقتصاد خانوادۀ اين وزارت ضمن اظهار خرسندى از اين برنامه گفت که این ریاست توانسته از سال ١٣٩٤ تاکنون، در ۱۴ ولایت گروپ‌های توان‌مندسازی زنان را ایجاد کند و اين روند همچنان ادامه دارد.

قابل ذکر است که در برنامه، شمارى از زنان محصولات زراعتى و مالدارى چون عسل، مربا، مصاله، مرچ خشک، ترشى و آچار، ماست، پينر وغيره را که خود شان آماده کرده اند، به نمايش گذاشته بودند. 

Visits: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر