زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در خوست نیز مامورین و مراجعین نمی توانند با کلدار وارد ادارات دولتی شوند

در خوست نیز مامورین و مراجعین نمی توانند با کلدار وارد ادارات دولتی شوند

author avatar
19 Dec 2019 - 16:49
در خوست نیز مامورین و مراجعین نمی توانند با کلدار وارد ادارات دولتی شوند
author avatar
19 Dec 2019 - 16:49

شهرخوست(پژواک، ۲٨ قوس ۹۸): پس از ننگرهار، در ولایت خوست نیز به مامورین دولت گفته شده است که با داشتن کلدار در جیب های شان، نمی توانند وارد ادارات دولی شوند.

طالب منگل سخنگوی والی، به آژانس خبری پژواک گفت که صبح امروز برای ترویج افغانی، تمام مامورین و مراجعین در دروازۀ کمپلیکس اداری، از سوی کمیسیون موظف و نیروهای امنیتی تلاشی شده اند.

وی افزود به کسانی که در جیب های شان اسعار خارجی داشتند، اجازه ورود به کمپلیکس اداری داده نشد و این روند ادامه خواهد داشت.

منگل گفت که این روند ضمن مردم عام، بالای همه کارمندان ولایت یکسان تطبیق میشود و همه مکلف اند که قبل از ورود به کمپلیکس اداری، در دروازه تلاشی دهند.

به گفتۀ موصوف، صبح امروز عبدالواحد پتان معاون والی خوست که خودش برای ترویج افغانی، به نیروهای امنیتی تلاشی داد، گفت که همه اصلاحات در قدم اول از ادارات دولتی آغاز خواهد شد.

نامبرده اظهار داشت که پس از امر جدی ترویج افغانی در مرکز و ولسوالی های این ولایت از سوی والی خوست، روند ترویج افغانی در ادارات دولتی، شهر و ولسوالی ها با موفقیت به پیش میرود و مردم از این روند به شدت حمایت کرده اند.

وی به مامورین خبر داد که پس از این، از انتقال اسعار خراجی به ادارات شان خودداری نمایند.

پتان گفت: “افغانی هویت ما است، من از مردم عام میخواهم که از این اقدام ادارۀ ولایتی حمایت کنند و از انتقال اسعار خارجی به ادارات خودداری نمایند و در معاملات شان از افغانی استفاده نمایند.”

سخنگوی والی گفت که پروسۀ ترویج افغانی، ضمن شهر خوست در ولسوالی ها نیز به خوبی جریان دارد و تا زمان ترویج کامل افغانی ادامه خواهد داشت.

به گفتۀ وی؛ اگر مردم، دکانداران و تاجران در جریان ترویج افغانی، با مشکل مواجه میشوند، میتوانند بدون تاخیر با شمارۀ ۱۰۷ در تماس شوند و موضوع خود را شریک سازند.

اما مردم میگویند که ادارۀ ولایتی و شاروالی، باید برای قیمت های ثابت اجناس به افغانی، اقدامات جدی را روی دست گیرند.

قابل یادآوری است که در این اواخر در ولایت خوست، ننگرهار، لغمان و پکتیا بر ضد کلدار و ترویج افغانی، کمپاین قوی  آغاز شده است.

در برخی ولایات کشور که در نزدیکی خط فرضی دیورند موقعیت دارد، بیشتر از کلدار استفاده میشود و در ولایاتى که در سرحد با  ایران موقعیت دارد، از تومان ایرانی استفاده میشود.

Visits: 1

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر