زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسلخ معيارى هرات، تا يک ماه ديگر به بهره بردارى سپرده مى شود

مسلخ معيارى هرات، تا يک ماه ديگر به بهره بردارى سپرده مى شود

author avatar
21 Dec 2019 - 15:29
مسلخ معيارى هرات، تا يک ماه ديگر به بهره بردارى سپرده مى شود
author avatar
21 Dec 2019 - 15:29

شهرهرات (پژواک، ٣٠ قوس ٩٨) مسئولان ریاست زراعت هرات می گویند که کار ساخت کشتارگاه (مسلخ) هرات،  ٩٥ درصد پیش رفته و تا يک ماه ديگر به بهره بردارى سپرده مى شود.

عبدالصبور رحمانی رئیس اداره زراعت هرات، امروز در نشست خبری گفت که به منظور بازیافت مواد ناشی از ذبح حیوانات، دستگاه‌های مدرن و پیشرفته ای نیز در این کشتارگاه نصب خواهد شد.

موصوف افزود: "این مسلخ بصورت معیاری بین المللی ساخته شده؛ در صورتیکه شیفت شیفت کار شود، پس از بهره برداری، روزانه ظرفیت ذبح ١٥٠٠ راس گوسفند و ٥٠٠ راس گاو را دارد. "

رحمانی گفت که هم زمان با ساخت این کشتارگاه مواشى، کار ساخت چهار مسلخ دیگر در چهارولایت جریان دارد، که هزینۀ هر ٥ کشتارگاه، پنج و نیم میلیون دالرمی باشد که از سوی بانک انکشافی آسیايى پرداخت شده است.

او افزود: "قرار است تا یک ماه آینده، این پروژه به بهره برداری برسد که با تکمیل این پروژه، نگرانی ها از شیوع بیماری ها نیز برطرف خواهد شد."

به گفتۀ موصوف؛ این مسلخ، برای معیاری سازی محصولات گوشت حیوانات، بهبود وضعیت محیط زیستی و افزایش مصئونیت در استفاده از گوشت حیوانات موثر خواهد بود.

در همین حال غلام حبیب هاشمی عضو شورای ولایتی هرات، از مسئولان خواست که کارساخت این مسلخ، بصورت جدی پیگیری گردد تا مشکلات محیط زیستی که ناشی از این مسلخ غیرمعیاری به وجود می آید، کاهش یابد.

او گفت: "امیدواریم که این کشتارگاه حيوانات، به زودی فعال شود که دیگر مشکل نداشته باشیم؛ چرا که از لحاظ صحی همیشه مردم ما متضرر بوده است."

در این حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات، به پژواک گفت که بعد از بهره برداری این مسلخ، قصابان دیگر نمی توانند بصورت انفرادی وغیر معیاری مواشی را ذبح کنند.

وی افزود: "در حال حاضر، ما مراحل کار نهایی مسلخ هرات را شاهد هستیم؛ با بهره برداری این مسلخ، نه تنها در قسمت ذبح حیوانات، بلکه در راستای صادرات گوشت به خارج از کشور  پيشرفتهاى به وجود مى آيد که سبب تقویت بنیه اقتصادی مالداران می شود."

با این همه مسئولان اداره زراعت هرات اطمینان میدهند که با افتتاح مسلخ جدید، قصابان در این مکان حیوانات را ذبح می کنند و سپس به قصابی ها انتقال میدهند.

بنا به گفتۀ این مسئولان، این مسلخ دارای هشت بخش از جمله معاینۀ طبی، کشتارگاه عصری، مرکز بسته‌بندی، لابراتوار، بخش اداری و مالی، کارخانۀ بازیافت، تصفیۀ آب و سردخانه می‌باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر