زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طی یک سال گذشته ۵۲۳ تن در اثر جرایم جنایی در شهر کابل به قتل رسیده اند

طی یک سال گذشته ۵۲۳ تن در اثر جرایم جنایی در شهر کابل به قتل رسیده اند

author avatar
23 Dec 2019 - 19:04
طی یک سال گذشته ۵۲۳ تن در اثر جرایم جنایی در شهر کابل به قتل رسیده اند
author avatar
23 Dec 2019 - 19:04

کابل (پژواک، ۲ جدی ۹۸): در جریان یک سال گذشته در شهر کابل، ۲۶۳۲ واقعۀ جنایی ثبت شده است که ۵۲۳ مورد قتل، ۶۳۸ رویداد مجروحیت، ۲۶ واقعۀ اختطاف، ۹۳۷ مورد سرقت و متباقی آن جرایم ديگر می باشد.

آژانس خبری پژواک به تاریخ ۲۹ماه حمل ۱۳۹۸ از طریق یک فورم اختصاصی اطلاعات خواهی از وزارت امور داخله کشور تقاضا نموده بود که در خصوص جرایم جنایی ثبت شده به سطح کشور طی سال ۱۳۹۷ به تفکیک هر ولسوالی معلومات ارایه نماید.

همچنان آژانس خبری پژواک در این روز از پولیس زون ۱۰۱ آسمایی کابل نیز از طریق فورم فوق تقاضا کرده بود که در خصوص جرایم ثبت شده به تفکیک هر ولسوالی و حوزه های شهر کابل معلومات نیز دهد.

پولیس زون ۱۰۱ آسمایی کابل گفت که باید معلومات را در این خصوص وزارت امور داخله ارایه کند؛ اما این وزارت از دادن معلومات خود داری می کرد و آژانس خبری پژواک به تاریخ ۱۹ جوزا سالجاری به کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات شکایت کرد؛ اما باوجود تلاش های این کمیسیون وزارت امور داخله تا ۲۴ ماه قوس سال وران معلومات نمی داد و می گفت که این معلومات محرم است.

اما در نتیجۀ تلاش های دوبارۀ این کمیسیون وزارت امور داخله تنها در خصوص جرایم که در شهر کابل ثبت شده است به آژانس خبری پژواک معلومات داد و آن طوری است که به تفکیک حوزه ها نیست.

بر اساس معلومات وزارت امور داخله طی سال ۱۳۹۷ در شهر کابل در جریان هر ماه به طور اوسط ۲۲۰ واقعۀ جنایی ثبت شده است و این ارقام نشان می دهد که سال پار در جریان هر ماه از اثر جرایم جنایی به طور اوسط ۴۴ تن کشته شده اند.

وزارت امور داخله در این مورد که چرا در مرکز کشور جرایم جنایی بخصوص قتل های هدفی در مربوطات حوزۀ امنیتی پنجم افزایش یافته و پولیس با قاتلین صدها تن کشته شده در سال پار چی کردند؟ معلومات ارایه نکرد.

"برای مقامات شرم است؛ از خداوند برای شان مرگ خواهانم"

اجمل ستانکزی باشندۀ حوزه پنجم امنیتی شهر کابل می گوید که با تاسف جرایم جنایی در تمام شهر کابل به خصوص در مربوطات حوزۀ پنجم امنیتی شهر کابل به اوج خود رسیده است.

وی افزود: "روز نیست که در حوزۀ پنجم واقعۀ صورت نگیرد، حوزۀ پنجم نیست بل باره است باره... در جریان یک سال حدود ۵۰۰ تن به قتل رسیده اند، برای مقامات شرم است، و از خدواند برای شان مرگ می خواهم."

نرکس باشندۀ منطقۀ "پنجصد فامیلی" حوزۀ پانزدهم شهر کابل می گوید: " منطقه پنجصد فامیلی به "چقر" شهر یافته است؛ زیرا در این منطقه جرایم جنایی افزایش یافته است."

"چقر" یک سریال ترکی است، در این سریال یک خانواده در یک منطقۀ استانبول بنام چقر برای جلوگیری از مواد مخدر قوانین مشخص وضع می نماید؛ اما یک گروه تلاش دارد با نقض این قوانین کار و بار مواد مخدر نمایند، این کار نظم منطقه را خراب کرده و بین حلقات مافیایی نیز درگیری ها رخ می دهد و در آن افراد بیشتر کشته می شودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر