زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سناتوران: آتش بس موقت و تنها با امریکایی ها مشکل کشور را حل نمی کند

سناتوران: آتش بس موقت و تنها با امریکایی ها مشکل کشور را حل نمی کند

author avatar
24 Dec 2019 - 14:57
سناتوران: آتش بس موقت و تنها با امریکایی ها مشکل کشور را حل نمی کند
author avatar
24 Dec 2019 - 14:57

کابل (پژواک،۳ جدی ۹۸): برخی اعضای مشرانو جرگه، خواستار آتش بس دایمی و سراسری در کشور می باشند و می گویند که آتش بس موقتی و آن هم تنها با امریکایی ها، مشکل افغانستان را حل نمی کند.

به اساس یک گزارش، منابع نزدیک به طالبان به تلویزیون "یک" گفته اند که در میان رهبران این گروه، در بارۀ کاهش خشونت ‌ها و آتش ‌بس کوتاه مدت در افغانستان توافق‌ هایی به دست آمده است.

منابع افزوده اند که این توافق، ظاهراً پس از سفر هیات طالبان به رهبری مولوی شهاب الدین دلاور به پاکستان و رایزنی این هیات با رهبران طالبان در پشاور و کویته، به دست آمده است.

طالبان تا حال در این مورد چیزی نگفته اند.

اعضای مشرانو جرگه، در نشست امروز در این مورد صحبت هایی داشتند.

محی الدین منصف نماینده مردم کاپیسا در مشرانو جرگه، در نشست امروز این جرگه گفت: «اگر آتش بس برای یک ساعت هم باشد خوب است؛ اما آتش بس موقتی و تنها با امریکا به نفع افغان ها نیست.»

او تامین آتش بس را میان طرف های درگیر یکی از شرایط مذاکره و گفتگو برای تامین صلح دانسته افزود که صلح بدون آتش بس، هیچ مفهومی ندارد.

اما به گفته او درصورتی که طالبان حاضر به آتش بس سرتاسری و دایمی نشوند، آتش بس موقتی نیرنگ است و افغان ها هیچ گاه، با آتش بس موقتی و تنها با امریکا را قبول ندارند.

منصف گفت: «فامیل های اعضای رهبری گروه طالبان در پاکستان زنده گی می کنند، مراکز و رهبران شان در آن کشور به سر می برند و طالبان با پاکستان ارتباطات مستقیم دارند و اگر پاکستان بخواهد آتش بس تامین شده می تواند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر