زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۱۵ مورد تدارکاتی به ارزش بیش از ۳.۶ میلیارد افغانی منظور شد

۱۵ مورد تدارکاتی به ارزش بیش از ۳.۶ میلیارد افغانی منظور شد

author avatar
31 Dec 2019 - 17:39
۱۵ مورد تدارکاتی به ارزش بیش از ۳.۶ میلیارد افغانی منظور شد
author avatar
31 Dec 2019 - 17:39

کابل (پژواک، ۱۰ جدی ۹۸): کمیسیون تدارکات ملی، چندین مورد تدارکاتی به شمول تهیه‌ مواد سوخت دستگاه های مرکزگرمی مکروریان‌ های کابل به ارزش مجموعی بیش از ۳،۶ میلیارد افغانی را منظور کرد.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور، قبل از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری برگزار گردید.

منبع نوشته است که در این نشست، ۱۹ مورد تدارکاتی به بحث و بررسی گرفته شد که در نتیجه، ۱۵ مورد آن به ارزش بیش از ۳.۶ میلیارد افغانی، از سوی این کمیسیون منظور گردید.

شاروالی کابل، درخواست هدایت در مورد پیشنهاد ریاست تصدی تدویر مراقبت مکروریان‌ها در رابطه به تدارک تیل دیزل مورد نیاز دستگاه های مرکزگرمی مکروریان‌ها را به کمیسیون مطرح کرد.  

در خبرنامه آمده است که کمیسیون تدارکات ملی؛ پس از بحث و بررسی همه جانبه و بر مبنای ابراز نظر دیده بان شفافیت افغانستان و حفظ سلامت محیط زیستی، تصمیم گرفت که به خاطر فصل سرما و استعجالیت در این زمنیه، شاروالی کابل نیازمندی مورد ضرورت را با توجه به اصل جلوگیری از آلوده گی محیط زیست، از تیل به گاز مبدل نماید و در هماهنگی با تصدی مواد نفتی و گاز مایع، مقدار مورد ضرورت خویش را به نرخ تیل دیزل تهیه و تدارک نماید.

در شهر کابل، به طور پرچون یک کیلوگرام گاز مایع ۶۵ تا هفتاد افغانی؛ اما یک لیتر دیزل ۴۸ افغانی فروخته می شود.  

منبع نوشته است: «البته این سبسایدی بزرگ از طرف حکومت، برای رفع مشکلات مردم خواهد بود.»

این درحالی است که از یک سو شکایت ها از آلوده گی هوا در شهر کابل به دلیل استفاده از مواد سوخت دودزا و بی کیفیت بیشتر شده و از سویی هم شش روز پیش، شماری از اعضای ولسی جرگه و برخی باشنده گان مکروریان ها شکایت داشتند که با گذشت بیست روز از زمان معین فعال کردن مرکزگرمی های مکررویان های شهر کابل، این مرکزگرمی ها فعال نشده است.   

در خبرنامه تذکر رفته است که در نشست امروز کمیسیون تدارکات ملی، درخواست هدایت وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در رابطه به اعطای قرارداد پروژه‌ تدارک انترنت بندویت به ظرفیت ۲۲.۵ جی بی و کرایه‌گیری موضوعات رسانه یی نیز از سوی کمیسیون، منظور شده است.

به همین ترتیب، در خبرنامه آمده است که وزارت ترانسپورت، درخواست منظوری فسخ سه قرارداد شامل پروژۀ ساختمان سرک از احمدخیل ځاځی الی قاسم خیل ولایت پکتیا، فسخ قرارداد ساختمان سرک ارغستان الی معروف ولایت کندهار، و فسخ قرارداد پروژه‌ ساختمان سرک شورابک سپین بولدک را به کمیسیون مطرح کرد، که مورد تایید قرار گرفت و به این وزارت هدایت داده شد تا بدیل های خویش را تهیه و ارائه نماید.

 رئیس جمهور غنی، حین بحث روی این پروژه ها برای مسئولین خاطرنشان نموده است که در نظارت از روند تطبیق پروژه های افغانستان مرکزی، توجه جدی مبذول بدارند تا با تطبیق این پروژه ها، افغانستان مرکزی به چهارراهی اقتصادی کشور مبدل گردد.  

در خبرنامه آمده است که درخواست منظوری تمدید میعاد قرارداد پروژه‌ خدمات مشورتی دیزاین تفصیلی سرک قیصار- لامان مربوط وزارت ترانسپورت، از سوی کمیسیون منظور گردید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر