زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هیئت موظف سیار محیط زیستی برخی مراکز دودزا را در شهر کابل مسدود کرد

هیئت موظف سیار محیط زیستی برخی مراکز دودزا را در شهر کابل مسدود کرد

author avatar
3 Jan 2020 - 11:37
هیئت موظف سیار محیط زیستی برخی مراکز دودزا را در شهر کابل مسدود کرد
author avatar
3 Jan 2020 - 11:37

کابل (پژواک، ۱۳ جدی ۹۸): هیئت موظف سیار محیط زیستی، فعالیت برخی فابریکات، بلند منزل ها، هوتل ها و حمام های دودزا را متوقف و محل سوخت آن ها را مهر و لاک کردند.

شاه زمان میوندی رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست گفت که هیئت متشکل از ریاست عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست، شاروالی کابل، قوماندانی امنیه و آمرین حوزه های امنیتی می باشد و به منظور کاهش آلودگی هوای شهر کابل تشکيل شده است.

وی از مسدود چهار فابریکه شامل «ذوب آهن بهسود بامیان، گروپ بهیر، تولید وسایل المونیمی خالد عرب و کابل کاغذ» خبر داده و گفت که این پروسه به منظور کاهش آلودگی هوای شهر کابل ادامه خواهد داشت.

موصوف می گوید که این فابریکات در ساحه پارک های صنعتی کابل موقعیت داشتند که به منظور کاهش آلودگی هوای شهر کابل و معیاری نبودن سیستم سوخت شان، فعالیت شان متوقف و محل سوخت آنان مهر و لاک گردید.

از سوی هم هفت بلند منزل از  جمله «سلطان تاور، امینی تاور، ماشاءالله تاور، برج کوه نور، الصفی پلازا، کارته چهار پلازا و نصرت پلازا»، به دلیل نداشتن فلتر تصفیه دود مسدود کرد.

همچنان هیئت موظف یک باب حمام و یک هوتل را در نواحی سوم و پنجم شهر کابل نسبت نداشتن فلتر تصفیه دود مسدود نمودند و هوتل ممتاز محل و برج انار رفع مسدودی شد.

در ادامه، هیئت موظف سیار محیط زیستی از نزدیک سیستم سوخت و فلترهای تصفیه دود فابریکات ذوب آهن خان ستیل و میهن ستیل را نظارت و فعالیت شان را معیاری ارزیابی کرد و همچنان از مالک فابریکه تولید روغن سپین غر تعهد کتبی اخذ نمودند تا سیستم سوخت شان را معیاری سازد.

رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست هشدار داد و گفت: «ما با اراده قوی و با جدیت منابع که سبب آلودگی هوای شهر کابل گردد، فعالیت شانرا متوقف و مسدود می سازیم.»

مسئولان این اداره می گویند که سلسله نظارت و تفتیش جدی برای کاهش آلودگی هوای شهر کابل جریان داشته و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

خوشحال سعادت معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله هنگام مسدود کردن این مراکز گفت که به هیچ کسی اجازه داده نخواهد شد که آلودگی هوا در کابل را افزایش دهد.

موصوف گفت که در صورتی که شهرک‌ ها، بلند منزل ها، هوتل ها و ... از ابلاغیه پولیس سرپیچی کنند، با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر