زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“حکومت براى ما سهولت ها را فراهم کند تا افتخار بيافرينیم”

“حکومت براى ما سهولت ها را فراهم کند تا افتخار بيافرينیم”

author avatar
4 Jan 2020 - 17:28
“حکومت براى ما سهولت ها را فراهم کند تا افتخار بيافرينیم”
author avatar
4 Jan 2020 - 17:28

نيلى(پژواک،١٤ جدى ٩٨): شمارى از دختران ورزشکار در دايکندى، در کنار اينکه خواستار حمايت جدى از سوى حکومت مى باشند، مى گويند با آنکه با مخالفت هاى سخت خانواده و اجتماع مواجه اند؛ اما به راه خود ادامه مى دهند.

در حال حاضر، ۹۸۶ دختر درسطح اين ولایت مصروف به فراگیری رشته‌های رزمی، بایسکل سواری، والیبال، فوتبال، تکواندو و اتلتیک ميباشند.

اين دختران مى گويندهر چند در اوایل، مخالفت‌های زیادی از سوی خانواده ها و برخی شهروندان دایکندی برعلیه ورزش دختران بخصوص رشته‌های رزمی و بایسکل سواری؛ وجود داشت؛ اما این مخالفت‌ها سدِى بر ورزش دختران  شده نمى تواند.

 فرزانه محمدی یک تن از ورزشکاران رشتۀ ورزشى اتلیتک و فولرزم درتيم ملى کميتۀ ملى المپیک، به آژانس خبرى پژواک گفت: "اکثر مردم ما نسبت به ورزش دختران تاحدی دید منفی دارند و اکثر خانواده ها مانع ورزش دختران ‌شان می‌شوند؛ اما روز به روز علاقه مندى دختران به ورزش بيشتر مى شود. "

وى درادامه افزود: "من بارها مورد توهین و تحقیر مردم قرار گرفتم و حتى در اوایل خانواده ام نیز مانع ورزش من می‌شد؛ اما یک بار در مسابقه ورزشی در ولایت بامیان، مقام اول را اخذ کردم، بعد از آن خانواده ام تشویقم می‌ کنند."

موصوف گفت که در حال حاضر، هيچ مکانى براى تمرينات ورزشکاران از سوى کميتۀ ملى المپيک دراين ولايت ايجاد نگرديده است و ورزشکاران، براى اجراى تمرينات خودشان، ماهانه ٥٠٠ افغانى در کلپ شخصى پول مى پردازند و تمرينات شانرا انجام مى دهند.

موصوف از حکومت خواست که براى رشد دختران ورزشکار در کشور به شمول دايکندى، برنامه هاى حمايتى را روى دست گيرد، براى آنان مکان هاى آموزشى ايجاد کند.   

همچنان زهرا صالحی که در رشته هاى والیبال و فوتبال آموزش ديده، گفت: "به خاطر مسابقات و کسب افتخار تا کنون به چندین مسابقات ملی رفتم و مقام خوبی را کسب نمودم؛ اما متاسفانه از طرف اداره ولایتى هیچ گونه تشویق نشده ام، نهايت جاى تاسف است."

 وى از حکومت خواست که بايد دختران ورزشکار را مورد حمايت قرار دهد، در کنار تشويق براى آنان مکان هاى ويژه جهت آموزش، تمرين ايجاد کند.

او به تاکيد گفت: "خواست ما از حکومت اين است که ما را خوب حمايت کند، براى ما سهولت ها را فراهم کند تا ما افتخار بيافرينيم."

رحيمه یک تن از ورزشکاران تکواندوگفت:" ما جای و مکان درست و همچنان امکانات برای ورزش و تمرینات خود نداریم، ما از کميتۀ المپيک مى خواهيم که براى ما زمينه هاى بهتر يادگيرى تمرينى را فراهم نمايد، تا خوب بدرخشيم و براى وطن خود افتخار کسب کنيم."

وى در ادامه افزود: "حکومت وظیفه اش حمایت از ورزش است و باید برای ما امکانات و زمینه های ورزشی را فراهم کند. "

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر