زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک تن ادعای وجود «ملا امامان خیالی» درسمنگان را دارد

یک تن ادعای وجود «ملا امامان خیالی» درسمنگان را دارد

author avatar
5 Jan 2020 - 16:11
یک تن ادعای وجود «ملا امامان خیالی» درسمنگان را دارد
author avatar
5 Jan 2020 - 16:11

کابل (پژواک، ۱۵ جدى ۹۸): آمر پیشین ارشاد و حج اوقاف سمنگان مدعی است که پس از درج شکایت در مورد وجود «ملا امامان خیالی» با تنزیل بست به ارزگان تبدیل شده، اما برخی مقام های محلی این ادعا را بی اساس می دانند.

سید محمد عارف وزین آمر پیشین ارشاد و حج اوقاف سمنگان در گفتگو با آژانس خبری پژواک ادعا کرد که او یازده «ملاامام خیالی» را درمناطق مختلف این ولایت شناسایی کرده است.

موصوف می گوید که از این ده تن، عبدالرقیب باشنده قریه اقتمشق لرغان مرکز سمنگان از معاش امامت همین قریه و بازمحمد باشنده قریه مقصود ولسوالی دره صوف پایین این ولایت از معاش امامت همین قریه در حالی استفاده می کنند که در عمل امامت این قریه را بر عهده ندارند. 

همچنان او مدعی است که محمداصف، سمیع الله، سیف الرحمن، بشیرالحق، خیرالله، عبدالوکیل، نورمحمد و بازمحمد هشت تن دیگری می باشند که امامت ندارند، اما از ریاست حج و اوقاف این ولایت معاش امامت را می گیرند.  

او می گوید که هريک این ده تن ماهانه ۹۵۰۰ افغانی معاش بست چهارم امامت را دریافت می کنند.  

موصوف گفت که این موضوع را کتباً با ریاست حج و اوقاف شریک کرد، اما به جای این که تشویق و تقدیر شود، مقام های ذیربط او را با تنزیل بست به عنوان مدیر عمومی احتساب ریاست ارشاد و حج اوقاف ارزگان تعیین بست کرده است. 

او در حالی که می گفت تا حال به ارزگان نرفته است، افزود که موضوع امامت خیالی دو تن (بازمحمد و عبدالرقیب) به څارنوالی راجع شده اما قضایای هشت تن دیگر هنوز رسمی نشده است.   

موصوف یک کلیپ ویدیویی را نیز به پژواک داده است.

در این نوارتصويرى دیده می شود که یک تن خود را عبدالرقیب معرفی می کند و می گوید که از یک و نیم سال بدینسو ماهانه ۹۵۰۰ افغانی معاش امامت مسجد را از ریاست حج و اوقاف این ولایت اخذ کرده است.   

حکمت الله رسولی څارنوال تحقیق ریاست څارنوالی استیناف سمنگان تایید می کند که قضیه دو تن از ملاامامان خیالی (login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر