زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آمر ستار قوماندان پیشین جهادی با چند تن دیگر در کابل کشته شده است

آمر ستار قوماندان پیشین جهادی با چند تن دیگر در کابل کشته شده است

author avatar
6 Jan 2020 - 10:01
آمر ستار قوماندان پیشین جهادی با چند تن دیگر در کابل کشته شده است
author avatar
6 Jan 2020 - 10:01

 

تعقیب اول - کابل (پژواک، ۱۶جدی ۹۸): عبدالستارغوربندی قوماندان پیشین جهادی در ولایت پروان، دست کم با دو تن دیگر به شمول پسر او، شب گذشته در مربوطات حوزه يازدهم امنيتی شهر کابل کشته شده است.

یونس آرین حدود نُه ساعت پیش در صفحه فیسبوک خود نوشته است: "ساعاتی پیش، در نتیجۀ حمله‌ِ افراد مسلح ناشناس برمهمان‌‌ خانۀ یکی از بزرگان غوربند در مربوطات حوزه‌ ۱۱ امنیتی شهر کابل(خیرخانه)، آمر عبدالستار غوربندی از فرماندهان پیشین جهادی، یک فرزند ایشان و پنج تن دیگر شهید شده ‌اند."

موصوف نوشته است که آمر ستار، از چهره‌های ضدِ طالبان در غوربند بود و سال‌ها علیه این گروه جنگیده است.

اما میررحمان رحمانی رئیس ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه گفت که آمر ستار با دو تن دیگر، در جریان عملیات نیروهای امنیت ملی کشته شده اند.

با این حال، برخی رسانه ها گزارش داده اند که آمر ستار «قوماندان پیشین جهادی جمعیت اسلامی و قوماندان نیروهای خیزش مردمی در غوربند» با چهار تن دیگر به شمول پسر او، در عملیات نیروهای امنیت ملی کشته شده و این نیروها دو تن را با خود برده اند.  

عبدالعزیز حکیمی نماینده مردم پروان در ولسی جرگه، در نشست امروز ولسی جرگه، ضمن بیان این مطلب گفت: "حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل به یک وحشت سرا تبدیل شده، مسئولین به جای تامین امنیت شهر کابل، مصروف پيدا و پناه خود هستند."

فردوس فرامرز سخنگوی قوماندانی پولیس زون ۱۰۱ اسمایی کابل، بدون ارایه جزئیات به آژانس خبری پژواک گفت که شب گذشته، در حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل، عملیات انجام شده است.

وی افزود که وزارت امور داخله، در مورد معلومات داده می تواند.

پژواک تلاش کرد تا در مورد با دفاتر مطبوعاتی وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی گفتگو کند؛ اما تماس با این دو منبع برقرار نشد.

تا حال کسی مسئولیت این رویداد را بر دوش نگرفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر