زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٣٥ میلیون افغانی براى مساعدت به بیجاشده گان کمپ های کابل اختصاص داده شد

٣٥ میلیون افغانی براى مساعدت به بیجاشده گان کمپ های کابل اختصاص داده شد

author avatar
9 Jan 2020 - 15:00
٣٥ میلیون افغانی براى مساعدت به بیجاشده گان کمپ های کابل اختصاص داده شد
author avatar
9 Jan 2020 - 15:00

کابل (پژواک، ١٩ جدى ٩٨): وزارت امور مهاجرین  و عودت کننده گان مى گويد که ٣٥ میلیون افغانی را جهت مساعدت به بیجاشده های کمپ های کابل، اختصاص داده است.

درخبرنامه اين وزارت که امروز منتشر شده، آمده است که مجموعاً ١٢ هزار خانواده در سراسر ولایت کابل، به حالت بیجاشده زندگی می نمایند که از آن جمله، ٨ هزار و ٦٣٣ خانوادۀ آن در ٤٧ کمپ در شهر کابل مسکن گزین هستند.

منبع افزوده است که وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان، جهت رفع نیازمندی اولیه بیجاشده های مقیم ولایت کابل، از ادارات ملی و بین المللی در خواست همکاری نموده بود، که در نتیجه آن قبلا مبلغ ٥٩ میلیون و ٥٦٧ هزار افغانی به صورت نقدی از طرف سازمان غذایی جهان(WFP) به تمامی بیجاشدگان داخلی مقیم کمپ های شهر کابل، جهت تهیه مواد غذایی مساعدت شده است.

در خبرنامه آمده است که همچنان بر اساس استراتيژی کمک های زمستانی، قرار است این وزارت و موسسات همکار بین المللی، به دو هزار و ٦٩١ خانواده در سراسر ولایت کابل کمک رسانی نماید، که ٤١ میلیون و ١٣٧ هزار و ٥٠٠ افغانی برای آن در نظر گرفته شده و از این میان، یک هزار خانواده آن در کمپ های مختلف زندگی می نمایند.

وزارت مهاجرين درادامه گفته است که  در مجموع ١٠٠ میلیون و ٧٠٥ هزار و ٢٠٠ افغانی به هدف کمک  به خانواده های بیجاشده در سراسر کابل، جهت جلوگیری از آسیب های فصل سرما اختصاص یافته است که بیش از ٥٩ میلیون آن، قبلا توزیع گردیده و بیش از ٤١ میلیون دیگر به زودی توزیع می گردد.

منبع افزوده است که در جلسه کمیته اجرایی عودت کنندگان و بیجاشدگان (کمیته دیرک)، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه به وزارت امور مهاجرین وظیفه سپرده بود که در همکاری با نهادهای ملی، به بیجاشده های مقیم کابل کمک نماید.

در خبرنامه آمده است که به اساس هدایت موصوف، جلسه هماهنگی کمک ها به بیجاشده های مقیم کابل، روز گذشته با حضور معین وزارت احیا و انکشاف دهات، معین وزارت دولت در امر مبارزه با حوادث طبیعی، نماینده وزارت مالیه و نماینده اداره هلال احمر افغانی تحت ریاست وزیر امور مهاجرین وعودت کننده گان در مقر وزارت دایر گردید.

سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان، دراین جلسه ضمن درخواست کمک از نهادهای حاضر، به منظور رفع نیازمندی اولیه بیجاشده ها، ٣٥ میلیون افغانی را از بودجه این وزارت جهت رسیدگی عاجل به بیجاشده های مذکور اختصاص داد.

موصوف گفت که این پول اختصاص داده شده، به حدود هفت هزار و ٦٠٠ خانواده که در کمپ های کابل زندگی می نمایند توزیع خواهد شد؛ زیرا از مجموع خانواده هايی که در کمپ های شهر کابل زندگی می نمایند، یک هزار خانوادۀ آن قبلا در برنامه کمک های زمستانی وزارت و موسسات تحت پوشش قرارگرفته است.

در  بخشى ازاين خبرنامه تذکر يافته است که همچنان به اساس درخواست وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان، معین وزارت دولت در امر مبارزه با حوادث طبیعی وعده سپرده است که به بیجاشده های یادشده؛ خیمه، فرش و لباس گرم مساعدت می کنند و معین وزارت احیا و انکشاف دهات، وعده توزیع ٤٠٠ عدد ترپال را به خانواده های بیجاشده مقیم کمپ ها داده و افزون برآن، نماینده اداره هلال احمر افغانی نیز توزیع مواد غذایی به خانواده های یادشده را تعهد داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر