زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان برمل: پولیس منازل مردم را باید در حضور متنفذين قومی تلاشی کنند

باشندگان برمل: پولیس منازل مردم را باید در حضور متنفذين قومی تلاشی کنند

author avatar
12 Jan 2020 - 17:08
باشندگان برمل: پولیس منازل مردم را باید در حضور متنفذين قومی تلاشی کنند
author avatar
12 Jan 2020 - 17:08

شرنه (پژواک، ۲۲ جدی ۹۸): ده ها متنفذقومی ولسوالی برمل ولایت پکتیکا در دیدار اختصاصی با قوماندان امنیه این ولایت خواست که خانه های مردم باید بعد ازین در حضور سران قومی تلاشی شود.

آنها این خواست را در حالی مطرح کرده است که دو روز پیش پولیس در منطقه تندی مرغی ولسوالی برمل، منازل را تلاشی کرده بود.

ملک پیرمحمد متنفذ قومی احمدزی وزیر در ولسوالی برمل گفت که حکومت باید در وقت تلاشی، با استفاده از اطلاع دقیق و با حضور بزرگان قریه و یا ملا امام تلاشی بکنند.

وی افزود که در وقت تلاشی، افراد اطلاع دهندگان اهداف خود را پیگیری می کنند و خانه های را تلاشی می کنند، که همکاران حکومت باشند، اما این گونه کارکردها باعث ایجاد فاصله بین مردم و دولت می شود.

ملک پیرمحمد می افزاید، قبایل همیشه برای نگهدری کشور خود قربانی داده است و از بیشتر زمان بدینسو برای نگهداشتن منطقه و خانه خود یک یک میل سلاح دارند.

رحمت الله وزیر باشنده قریه بادر برمل  و رئیس شورای جوانان برمل گفت که دو روز پیش از اثر تلاشی یک خانه از طرف پولیس، باشندگان این قریه ناراض شده و درد دیده اند.

وی افزود، قوماندان امنیه پکتیکا به همین ملحوظ به منطقه سرحدی سفر کرده تا در ضمن تقدیر قربانی های قبایلی، از آنها پزش بخواهند که پس از این اینگونه عمل تکرار نمی شود.

وی می افزاید، حکومت باید با مردم به هدف عزت و ناموس آنها برای هر نوع قربانی آماده باشد.

وزیر گفت که در جریان تلاشی کردن، رسم و رواج منطقه نیز باید در نظر گرفته شود و خانه های مظنون را باید در حضور سران قریه تلاشی کنند و مجرم به چنگ قانون سپرده شود.

نثاراحمد عبدالرحیم زی قوماندان امنیه ولایت پکتیکا در نشست با متنفذین قومی گفت، پولیس به اساس اطلاع یک خانه در حالی تلاشی کرده است که پولیس به اتاق های بود و باش داخل نشدند و فقط محل را تلاشی نموده است که بالای آن شک داشتند.

موصوف می افزاید که پولیس در چوکات قانون و در حضور تمام ادارت دولتی حق دارند، جای را تلاشی کنند که بالای آن شک باشد، اما علاوه می کند که بار دیگر تلاشی را با حضورداشت بزرگان قریه انجام خواهند داد.

عبدالرحیم زی شجاعت متنفذین ولسوالی برمل را تقدیر کرد و از آنها خواست که با در نظرداشت شجاعت گذشته خود، باز هم به منافع کشور و مردم احترام داشته باشند و به آنهایی اجازه ندهند که در مناطق قبایلی باعث ایجاد نا امنی می شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر