زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نزدیک به ٤٠٠ معتاد مواد مخدر از ساحۀ پل سوخته کابل جمع آوری گردید

نزدیک به ٤٠٠ معتاد مواد مخدر از ساحۀ پل سوخته کابل جمع آوری گردید

author avatar
15 Jan 2020 - 14:12
نزدیک به ٤٠٠ معتاد مواد مخدر از ساحۀ پل سوخته کابل جمع آوری گردید
author avatar
15 Jan 2020 - 14:12

کابل (پژواک، ٢٥جدى٩٨): در ادامۀ کمپاین جمع آوری معتادین، امروز دست­کم ٤٠٠ فرد معتاد به موادمخدر، از مربوطات حوزه ششم شهرکابل جمع آورى و غرض تداوی به مراکز صحی منتقل شدند.

وزارت صحت عامۀ کشور مى گويد که اين تعداد معتادين، امروز در هم‌کاری با پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، از ساحۀ پل سوختۀ شهر کابل جمع آوری گرديده اند.

داکتر شاپور یوسف رئیس کاهش تقاضای مواد مخدر وزارت صحت عامه، هدف از راه اندازی این کمپاین را نجات جان معتادانی که سرپناه ندارند و در هوای سرد در روی جاده ها شب و روز شانرا سپری می‌کنند، عنوان کرد.

او هم‌چنان گفت: "کمپاین جمع آوری معتادان در تمام ولایات کشور راه اندازی شده است، که تا اکنون حدود ٨٠٠ معتاد بی سرپناه در سراسر کشور جمع آوری شده اند."

داکتر شاپور هم‌چنان تاکید کرد که دسترسی آسان به مواد مخدر، فقر، بیکاری و جنگ، از جمله عوامل مهم اعتياد به مواد مخدر می‌باشد.

از سويی هم، سمونوال محمد ارشاد نظری مدیر مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، که دراين کمپاين شرکت داشت گفت که در جریان سال جاری، ٩ تن از قاچاقبران بزرگ مواد مخدر، از سوی پولیس  دست‌گیر شده اند.

با اين حال  وزارت صحت عامه، سه روز قبل  ٢٠٠ تن از معتادان مواد مخدر را در ساحه سرای شمالی ناحیه ١٧  شهرکابل جمع آوری و به مراکز صحی انتقال داد است.

 اين درحاليست که  درحال حاضر، حدود ۱۰۷ مرکز تداوی معتادان در سراسر کشور فعاليت دارد که سالانه، حدود دوصدهزار معتاد در این مراکز تحت تداوی قرار می‌گیرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر