زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“بخاطر بی تفاوتی حکومت، اداره امر به معروف را ایجاد کرده ايم”

author avatar
16 Jan 2020 - 18:32
author avatar
16 Jan 2020 - 18:32

شهرهرات (پژواک، ٢٦ جدی، ٩٨ ): مجیب الرحمن انصاری خطیب مسجد جامع گاذرگاه شریف در هرات می گوید که بخاطر بی تفاوتی حکومت،  اداره امر به معروف و نهی از منکر را در ساحۀ گاذرگاه شهر هرات ایجاد کرده است.

پس از واکنش های چند روز اخیر شماری از شهروندان، فعالان مدنی و مدافعان حقوق زن به حرکات مجیب الرحمن خطیب مسجد جامع گاذرگاه شریف مبنی برچگونه‌گی پوشش حجاب و اجرای حدشرعی، امروز او در یک نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

به گفته وی، از ٢٠ روز به این طرف ادارۀ امر به معروف و نهی از منکر را در ساحه گاذرگاه ایجاد کرده است که در نتیجه آن چندین فرد را به اتهام فساد اخلاقی و دزدی از این ساحه بازداشت و به حوزۀ امنیتی این منطقه تسلیم داده اند.

این عالم دین در خصوص نظام خلافت اسلامی و جمهوریت گفت که آنها نظامی را میخواهند که قانون اسلام در آن عملی شود، حالا چه نظام خلافت است و یا نظام جمهوری.

او اعلام حکومت و یا داشتن زندان و مجازات افرادیکه بازداشت می کنند را رد کرد و گفت که آنان با ایجاد اداره امربه معروف و نهی از منکر، تلاش کرده اند تا باری از دوش حکومت در راستای تامین امنیت بردارند.

او گفت، کسانی را که آنان بازداشت می کنند به حوزۀ امنیتی تسلیم میدهند.

او بیان داشت: "در قسمت اینکه چرا ما اداره امر به معروف و نهی از منکر را ایجاد کردیم، بخاطر مشکلات زیادی که در جامع ما وجود دارد و بی بندوباری هايی که وجود دارد، مسئله دزدی، مسئله اختطاف است و حکومت ما و نظام یا اینکه کار و پروگرام های او زیاد است و به این قضایا نرسیده و یا اینکه بی تفاوتی می کنند و ما متوجه شدیم که این ملت تا کی بسوزد و تا کی درد بکشد و خواستیم کاری بکنیم تا گوشۀ از سنگین بار حکومت را کم کنیم."

انصاری در خصوص تابلوها در خصوص چگونگی حجاب زنان گفت، بخاطریکه زنان بیشتر در خطر سوءاستفاده قرار دارند، خواسته تا آنان را آگاه بسازد.

وی افزود که در آینده نزدیک، تابلوهای دیگری نیز درمورد قتل، دزدی، اختطاف و برخی مشکلات اجتماعی دیگر را نیز به سطح شهر نصب خواهند کرد.

در همین حال سید محمد شیرزادی رییس حج و اوقاف هرات گفت که قانون اساسی مشکلی ندارد؛ اما در تطبیق قانون توسط مجریان مشکلاتی وجود دارد.

او نیز افزود که اجرای امر به معروف وظیفه هر فرد مسلمان است؛ اما شیوه دعوت مردم به دین اسلام باید به آرامی و پسندیده باشد.

با این حال، شماری از فعالان حقوق زن در هرات، از افزایش افراطیت ابراز نگرانی می کنند و می گویند که برخی گروه ها در تلاش محدود ساختن زنان از اجتماع هستند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر