زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: شاروال و والی کابل هرچه زودتر لیست غاصبین ملکیت عامه را به نشر بسپارند

غنى: شاروال و والی کابل هرچه زودتر لیست غاصبین ملکیت عامه را به نشر بسپارند

author avatar
16 Jan 2020 - 20:23
غنى: شاروال و والی کابل هرچه زودتر لیست غاصبین ملکیت عامه را به نشر بسپارند
author avatar
16 Jan 2020 - 20:23

کابل (پژواک ٢٦ جدى ٩٨): رئيس جمهور به مسوولين هدايت داد که هرچه زودتر لیست غاصبین ملکیت عامه را به نشر بسپارند و هر فردی که مانع این تصمیم می گردد، ممنوع الخروج و به پنجه قانون سپرده شود.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز به سلسلۀ گفتمان ملی با شهروندان کابل، با باشندگان ناحیه های اول، دوم، هشتم، نهم و شانزدهم دیدار کرد.

منبع مى نويسد، در این دیدار که در قصر سلام خانۀ ارگ انجام شد، ابتدا سید حسن پرویزی به نمایندگی از ناحیه اول، مولوی خال محمد نیکزاد به نمایندگی از ناحیه دوم، شبنم محمودی به نمایندگی از زنان ناحیه های اول، دوم، هشتم، نهم و شانزدهم، الحاج سید الرحمان به نمایندگی از ناحیه هشتم، احسان الله هوتک به نمایندگی از ناحیه نهم و محمد عیسی شفاهی به نمایندگی از ناحیه شانزدهم مشکلات، خواست ها و پیشنهادات شان را در عرصه های مختلف با رئیس جمهور شریک ساختند.

آنان خواهان توجه دولت به ناحیه های مذکور در عرصه های امنیتی، صحی، ایجاد زمینۀ کار برای جوانان، اسفالت سرک ها، توزیع عادلانه برق، حل مشکل آب آشامیدنی و ترانسپورت شهری، وضع نمودن قیود شب گردی، جلوگیری از آزار و اذیت دختران مکاتب از سوی ولگردان و معتادین، ایجاد مدرسه دخترانه، جلوگیری از غصب زمین، رفع کمبود تعمیر مکاتب، توجه به ترانسپورت شهری، ایجاد پارک های تفریحی و محلات ورزشی و توجه به محیط زیست شدند.

نمایندگان مذکور از برخورد غیر مسلکی پولیس شکایت کردند و گفتند که عدم توجه پولیس باعث می گردد تا جرایم جنایی بیشتر شود، مواد مخدر به آسانی به فروش برسد و سرقت ها افزایش یابد.

رئیس جمهور غنی پس از استماع مشکلات و پیشنهادات آنان، گفت که در نظام جمهوری، رئیس جمهور خادم ملت است و هر کدام شما موجب احترام هستید.

وی از آنان بخاطری اینکه نظریات، پیشنهادات و مشکلات شان را بدون سانسور و آزادانه مطرح کردند، تشکر کرد و افزود که در چند هفتۀ آینده، جلسه بزرگ چهارهزار نفری شهروندان کابل را دایر خواهد کرد و اقدامات خویش را در راستای تطبیق پیشنهادات و حل مشکلات شما و سایر شهروندان کابل، به سمع تان خواهد رساند.

رئیس جمهور گفت که مردم ما ضرورت دارند تا اصلاحات ادارات را مشاهده کنند و در هر ماه ادارات ما نسبت به گذشته باید مفید، مؤثر و موجب اعتماد مردم شوند.

غنی با بیان اینکه پلان امنیتی کابل روی دست است، گفت که ابعاد امنیتی حوزه به حوزه و ناحیه به ناحیه و به طور کلی مورد توجه قرار می گیرد.

او با تاکید به قوماندان امنیۀ کابل که در این دیدار حضور داشت، گفت که دیگر آزار و اذیت زنان و دختران در اطراف مکاتب دخترانه و سایر اماکن عامه، برای من قابل تحمل نیست و در این راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد.

موصوف به شاروال و والی کابل هدایت داد که هرچه زودتر لیست غاصبین ملکیت عامه را به نشر بسپارند و هر فردی که مانع این تصمیم می گردد، ممنوع الخروج و به پنجه قانون سپرده شود.

رئیس جمهور کشور با اشاره به مشکلات کمبود برق، به رئیس دافغانستان برشنا شرکت دستور داد تا بخاطر حل این مشکل، پلان واضح را جهت اصلاح شبکه های برق کابل به زودی ارائه نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر