زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدیقی: آتش بس یگانه راه رسیدن به يک صلح پایدار است

صدیقی: آتش بس یگانه راه رسیدن به يک صلح پایدار است

author avatar
17 Jan 2020 - 13:12
صدیقی: آتش بس یگانه راه رسیدن به يک صلح پایدار است
author avatar
17 Jan 2020 - 13:12

کابل(پژواک،۲۷جدی ۹۸): حکومت می گوید که تامین آتش بس، یگانه راه رسیدن به یک صلح پایدار و با عزت است که خواست مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان میباشد.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور، امروز در پیامی در صحفه تویترش نوشته است که صلح برای دولت، مردم افغانستان و متحدین بین المللی در اولویت قرار دارد.

وی نگاشته است: «تامین آتش بس، یگانه راه برای رسیدن به یک صلح پایدار و با عزت که خواست مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان است، می باشد.»

به گفته صدیقی، هر طرحی که در آن آتش بس به حیث یک قدم اساسی مطرح شود، مورد پذیرش مردم و دولت قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، شام دیروز در صفحه تویترش نگاشته است که  گفتگوها از دو روز پیش، میان هیات امریکایی به رهبری زلمی خلیلزاد نماینده ويژۀ وزارت خارجه امریکا با هیات این گروه به رهبری ملا عبدالغنى برادر، معاون سیاسی این گروه در دوحه پایتخت قطر آغاز شده است.

موصوف، گفتگوهای دو روزه در مورد امضای توافقنامه صلح را مثمر خوانده و گفته است که تا چند روز دیگر، این مذاکرات ادامه پیدا می کند.

این در حالی است که از حدود یک سال به این طرف، گفتگوهای صلح میان نماینده گان طالبان و ایالات متحدۀ امریکا، به گونۀ وقفه یی جریان دارد و با آنکه گزارش هایی از پیشرفت ها در این گفتگوها منتشر شده، تا حال به توافق نهایی دست نیافته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر