زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت: اگر طالبان پشنهاد آتش را نپیذیرند تلاش های صلح بی نتیجه خواهد بود

حکومت: اگر طالبان پشنهاد آتش را نپیذیرند تلاش های صلح بی نتیجه خواهد بود

author avatar
18 Jan 2020 - 18:52
حکومت: اگر طالبان پشنهاد آتش را نپیذیرند تلاش های صلح بی نتیجه خواهد بود
author avatar
18 Jan 2020 - 18:52

کابل (پژواک، ۲۸ جدی ٩٨): سخنگوی رئیس جمهور میگوید که تا هنوز در مورد آتش بس و کاهش خشونت هیچ پیشرفت صورت نگرفته است و اگر طالبان پشنهاد آتش بس را نپذیرند، تلاش های صلح بی نتیجه خواهد بود.

صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که آتش بس، صلح باعزت و پایدار تقاضای مردم و دولت است. از آغاز آتش بس حکومت و مردم افغانستان بالای آتش بس تاکید کرده؛ اما تا هنوز جواب مثبت را بدست نیاورده است.

به گفتۀ وی، در کنار اینکه برای مردم افغانستان کاهش خشونت تعریف نشده است، آنها خواهان کاهش خشونت نه، بل خواهان از بین بردن خشونت و تامين صلح سراسری و آتش بس اند.

صدیقی میگوید: "جنگ و ادامه جنگ به نفع مردم نیست و هر طرحه که آتش بس در آن به حیث گام اساسی مطرح شود، برای مردم و دولت قابل قبول است."

وی ابراز امیدواری کرد که هیئت طالبان پس از مشوره با رهبران خود پشنهاد آتش بس را پذیرفته باشد و برای مذاکرات بین الافغانی با حکومت افغانستان آماده خواهند شد.

وی می افزاید: "اگر طالبان پشنهاد آتش بس را نپذیرند، تلاش های صلح بی نتیجه به پایان خواهد رسید."

سخنگوی حکومت این اظهارات را در حال مطرح میکند که سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز گذشته در صفحۀ تویترش نگاشته بود که دو روز قبل با جانب امریکا پیرامون توافق صلح بحث کرده است.

مذاکرات دور دوم بین امریکا و طالبان پس از آن در قطر به تعویق افتاده شد که طالبان بالای مرکز بزرگ امریکا در بگرام حملۀ گروهی انجام دادند. زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص امریکا پس از این حمله از طالبان خواست که با رهبران خود در خصوص آتش بس مشوره نمایند.

خلیلزاد از چندین هفتۀ بدینسو در قطر است؛ اما تا هنوز جواب طالبان را بدست نیاورده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر