زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور: در پولیس ملی اصلاحات اساسی به میان می آید

رئیس جمهور: در پولیس ملی اصلاحات اساسی به میان می آید

author avatar
18 Jan 2020 - 17:08
رئیس جمهور: در پولیس ملی اصلاحات اساسی به میان می آید
author avatar
18 Jan 2020 - 17:08

کابل(پژواک، ٢٨ جدى ٩٨): رئیس جمهور غنى، ضمن اينکه مى گويد در امنيت کابل، تغييرات سراسرى رونما خواهد شد؛ به والی، شاروال و قوماندان امنیۀ اين ولايت هدايت داد تا موانع را از سرک ها و کوچه هاى شهرکابل بردارند.

در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى که کاپى آن، در دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهورافغانستان، در چهارمین نشست گفتمان ملی، قبل از ظهر امروز؛ نظریات، مشکلات، خواست ها و پیشنهادات باشندگان ناحیه های ششم، هفتم و سیزدهم کابل را شنيد و گفت که در کنار ساير اصلاحات، در امنیت کابل تغییرات سراسری رونما خواهد شد و همچنان در پولیس ملی، اصلاحات اساسی به میان می آید.

وى افزود که ترس مردم از پولیس، باید به باور مبدل گردد و کابل مصئون شود؛ چون بدون این کار این سرمایه بشری و طبیعی ضایع می گردد.

رئیس جمهور، قضاوت جمعی مردم را بی پیشنه و تشخیص آنان را بجا خوانده، گفت: "تشخیص شما نقشۀ راه من است، پیشنهادات و نظریات شما به برنامه و پلان مبدل می شود. بدون همکاری تان، مشکل ناامنی کابل و دیگر مشکلات حل نمی گردد ."

وى تصریح کرد که اقدامات مسئولین کابل کافی نمی باشد، آنان باید در شش ماه آینده مشکلات موجود  را حل و رضایت مردم را به دست بیاورند.

رئیس جمهور کشور، حمایت مردمی را در تغییر ساحات غیر پلانی به ساحات پلانی، ایجاد محیط مناسب و استملاک مهم خواند و گفت: "در این بخش با ایجاد نظم و سیستم، عواید شهر کابل ده برابر افزایش خواهد یافت."

رئیس جمهور غنی گفت که باید زمینه استفاده از برق آفتابی فراهم گردد و به رئیس دافغانستان برشنا شرکت هدایت داد تا در مدت سه هفته، مشکلات موجود در قسمت برق، به خصوص مشکلات در پرداخت صرفیۀ برق شهروندان، به صورت اساسی حل و مدیریت گردد.

رئیس جمهور خاطر نشان ساخت که هر شهروند باید مانند مصرف پول موبایل، از مصرف برق خویش نیز آگاهی داشته باشد و ارجحیت دادن به مقامات دولتی در قسمت برق، قابل قبول نمی باشد.

وی افزود که مشکلات زنان، ابعاد فرهنگی و پیچیده دارد و به منظور تشخیص و حل این مشکلات، با زنان در نشست های اختصاصی بحث خواهد شد.

رئیس جمهور غنی، به رئیس معارف شهر کابل هدایت داد تا در مدت چهار هفته پلان منظمی را به خاطر جلوگیری از آزار و اذیت شاگردان به خصوص شاگردان اناث ترتیب کند؛ در غیر آن این ریاست لغو خواهد شد.

وی افزود: "فروشندگان مواد مخدر، همانند تروریستان قاتل مردم هستند و در مقابل آنان اقدامات جدی صورت خواهد گرفت."

رئیس جمهور کشور به والی، شاروال و قوماندان امنیه کابل هدایت داد تا موانع را از سرک ها و کوچه های شهر کابل بردارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر