زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تیم ماین‌پاکی زنان باميان مورد تقدير قرار گرفت

تیم ماین‌پاکی زنان باميان مورد تقدير قرار گرفت

author avatar
19 Jan 2020 - 16:45
تیم ماین‌پاکی زنان باميان مورد تقدير قرار گرفت
author avatar
19 Jan 2020 - 16:45

باميان (پژواک، ٢٩جدى ٩٨): تیم ماین پاکى زنان بامیان که مقام دوم جایزه جهانی کنترول اسلحه رابه دست آورده است، مورد تقدیر قرار گرفت.

مقام‌های محلی بامیان می‌گویند که تیم ماین‌پاکی زنان افغان در باميان، برای نخستین‌بار از سوى  نهاد جهانی کنترول اسلحه، برای دریافت جایزۀ بین‌المللی ۲۰۱۹ نامزد گرديد.

به گفتۀ مقام‌هاى محلى باميان، ۱۰ فرد و تیم از کشورهای مختلف دنیا به شمول افغانستان، نامزد این جایزه بودند.

لطیفه محسنی معاون امور اجتماعی ولایت بامیان گفت که روند رای‌گیری برای این جایزه، از ۱۲ دسمبر ۲۰۱۹ آغاز شده و تا ۸ جنوری ۲۰۲۰ ادامه داشت.

 تيم ماين پاکى باميان، اولین گروپ ماین پاک در سطح کشور است که حدود دو سال است در اين ولايت فعالیت دارد و سرانجام توانست مقام دوم جايزۀ جهانی را بدست بياورد.

محمدطاهرزهیر والی بامیان، کسب مقام دوم جایزه کنترول اسلحه را به عنوان یک دستاوردبزرگ جهانی برای مردم افغانستان یادکرد.

والی بامیان سهم زنان درعرصه‌های اقتصادی، سیاسی واجتماعی رامهم و ارزند خواند و برگسترش سهم‌گیری زنان  درعرصه‌های مختلف تأکید کرد.

وی همچنان افزود که بامیان، می‌تواندمحل و بستر فعالیت‌های فرهنگی صلح وم دنیت باشد و از پیام مثبت، نسبت به دیگر ولایات کشور و جهان نوید داد.

شریفه کریمی به نمایندگی از تیم ماین پاکی ولايت باميان، به پژواک گفت که زنان میتوانند در تمامی عرصه های سیاسی، نظامی  و اقتصادی کشور، مردان را یاری رسانند.

وی افزود امروز جای افتخار است که زنان بامیان، در عرصه رقابت جهانی کنترول اسلحه، مقام دوم را از آن خود کرده است.

خانم کریمی، افزود: "دو سال است که با موسسۀ ماین پاکی DDG کار می‌کنم. در این مدت یک ساحه که مواد منفجرناشده داشت و سه ساحه که در جنگ‌های سابق ماین کشت شده بود را پاک کردیم".

زهرا رضایی، آموزگار آگاهی عامه از ماین و مواد انفجاری گفت: "تعداد ۲۰ زن ماین‌روب در این بخش کار می‌کنند، بعضی از دختران مصروف کار در ساحه اند، معلم آگاهی از خطرات ماین و داکتر نیز در این تیم داریم".
برخی  زنان ماین‌پاک، با خرسندی می‌گویند که آنان توانسته اند در کنار مردان ماین‌روب، چندین ساحه را از ماین پاک نموده و مقام دوم جایزه جهانى کنترول اسلحه را برای مردم افغانستان کمايى کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر