زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضين در فاریاب، شاروال و مسئولين ادارات محلى را استجواب کردند

معترضين در فاریاب، شاروال و مسئولين ادارات محلى را استجواب کردند

author avatar
19 Jan 2020 - 17:52
معترضين در فاریاب، شاروال و مسئولين ادارات محلى را استجواب کردند
author avatar
19 Jan 2020 - 17:52

میمنه(پژواک، ٢٩جدى ٩٨): شماری از جوانان و فعالین صحی در ولايت فاریاب، در اعتراض به بندش پیاده روها، شاروال وبرخى مسوولين ادارات محلى  آنولايت را در روی جاده استجواب کردند.

اين تعداد از جوانان و فعالین عرصه صحت که بیشتر شان را قشر اناث تشکيل می دادند، امروز در ارتباط به بندش پیاده رو و جاده ها از سوی دکانداران، آلوده شدن محیط زیست با آب و دود حمام و هوتل ها، توقف وسایط در جاده ها و راننده گی اطفال زیر سن، دست به اعتراض و راهپیمایی زدند.

معترضین از دکانداران خواستند که پیاده روها و جاده ها را تخلیه کنند، راه عامه مسدود و محیط را آلوده نسازند.

فریده امیری يکتن ازاين معترضين، به آژانس خبرى پژواک گفت که شهر، جاده، پیاده رو مربوط به همه است؛ اما اکثریت دکانداران با گذاشتن اموال و اجناس، راه های عامه را مسدود ساخته اند؛ بخاطر منافع فردی شان مشکلاتی را به عابرین بخصوص برای زنان، متعلمین و اطفال به وجود آورده اند که باید تخلیه کنند.

وی افزود که شاروال، مسئولین ترافیک و محیط زیست باید پاسخ بدهند که چرا در نظم، پاکی شهر و محیط زیست بی تفاوت هستند؟ چرا دکانداران راه عامه را غصب کرده مشکلاتی را به شهروندان به وجود آورده اند و روی چه علل، قانون بالاى آنها تطبیق نمی شود؟

مونسه همدم يکى ديگر از معترضین گفت که هیچ کس حق ندارد از راه عام استفاده شخصی نماید. باید پیاده روها و جاده ها، هرچه زودتر باز گردد.

رامین حیدری یکی دیگر از جوانانى که دراين راهپيمايى شرکت کرده بود گفت  که آنها از مسئولین شاروالی، ترافیک و محیط زیست دعوت کردند تا در بین معترضین و دکانداران حضور یافته در رابطه به علل و عوامل بندش پیاده رو و جاده ها و نیز بی تفاوتی شان در برابر شهر و شهروندان پاسخ بدهند.

به گفته اين معترضىن؛ شاروال، مسئولین ادارات محیط زیست و ترافیک اين ولايت، به صداى معترضين لبيک گفته و دراين راهپيمايى حضوريافتند.

وی گفت که هدف حرکت و اعتراض آنها از یکسو برداشتن موانع ها از پیاده روها و جاده ها می باشد؛ از جانب دیگر میخواهند محل مناسبی برای دست فروشان مشخص گردد که درآنجا به کار و غریبی بپردازند.

انجنیر احمد جاوید کیوان شاروال میمنه گفت که با کمیسیون موظف ولایتی، چندين مرتبه بخاطر برداشتن موانع ها از پیاده رو و جاده ها اقدام کردند، ده ها دکاندار را جریمه ساختند و از بیش از ٢٥٠٠ دکاندار تعهد کتبی گرفتند که دیگر اموال و اجناس شانرا به روی پیاده رو و جاده ها نگذاراند؛ اما دکانداران با بی شرمی و گردن کشى از تعهد شان عدول می کنند.

وی افزود که ٧٠ درصد از کسانی که پیاده روها و جاده ها را مسدود ساخته اند، پسران و شرکای دکانداران هستند که  مقابل دکانها را تا به سه نفر به کرايه داده اند.

شاروال میمنه از حرکت فعالین جوانان و فعالين صحی بخاطر بیدار ساختن مسئولین حکومتی قدردانی نموده به دکانداران هشدار داد که منبعد، کود جزایی قانون را  که شامل حبس و جریمه نقدی است، بالای متخلفین تطبیق می کند؛ اگر موفق نشد استعفا میدهد و از این مردم بخصوص از معترضین اناث معذرت می خواهد که نتوانست کار کند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر