زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بيجاشده گان در هرات از بى توجهی حکومت به مشکلات شان شکایت دارند

بيجاشده گان در هرات از بى توجهی حکومت به مشکلات شان شکایت دارند

author avatar
21 Jan 2020 - 14:44
بيجاشده گان در هرات از بى توجهی حکومت به مشکلات شان شکایت دارند
author avatar
21 Jan 2020 - 14:44

شهرهرات (پژواک، اول دلو ٩٨): بيجاشده گان ولايات فارياب، بادغيس و غور که در هرات به سر مى برند، مى گويند که با سرد شدن هوا با مشکلات زيادى روبرو هستند؛ اما حکومت محلى هیچ توجهی به آنان ندارد.

آنان می‌گویند که با سرد شدن هوا، امکانات و پول کافی به‌خاطر گرم کردن اطفال شان ندارند.

 این بیجاشدگان که از ولایت‌های فاریاب، بادغیس و غور به هرات آمده‌اند، می‌گویند که زمستان سختی پیش رو دارند و وضعیت شان خوب نیست.

اين بیجاشدگان داخلی که در منطقۀ شیدایی ولایت هرات سکونت گزيده اند، می‌گویند اگر به آنان در این فصل سرما توجهی صورت نگیرد، ممکن است اطفال شان در اثر سرما جان خود را از دست بدهند.

خانه‌های تاریک با سقف‌هايی به بلندی قد یک طفل، تزئین شده با کلکسیون فقر، نه نانی برای خوردن، نه لباسی برای پوشیدن و نه فرشی برای نشستن دارند.

عطاءالله یک تن از بیجاشدگان شیدایی هرات، به آژانس خبری پژواک گفت: "همین جا گرسنه نشسته هستیم، نه مواد برای خوردن داریم ونه هم مواد برای سوختاندن؛ حتی کمپل نداریم که خود را گرم کنیم و حکومت هم هیچ کمکی نکرده است."

جان محمد یکی دیگر از بیجاه شدگان شیدایی هرات همچنان گفت: "همگی از ولایات میمنه، غور و بادغیس، اینجا بخاطر نا امنی و خشک سالی بیجا شدند؛ حکومت که خودش کمک نمی کند؛ اما کمک خارجی ها را هم برای ما نمی دهند."

ماه گل یکی از بانوان بیجاشده است که با اطفال خرد سالش، در زیر خیمه نمناک و سرد روز و شب را سپری می کند.

او به پژواک گفت: "در بدر هستیم، هیچ چیزی برای خوردن و حتا گرم کردن نداریم، تنها دو دانه کمپل است که حتا اطفالم را هم گرم نمی کند؛ از حکومت میخواهیم اگر به حال ما توجه نمی کند، بخاطر اطفال ما کمک کند."

اینها تنها خانواده ها‌ی بیجاشده نیستند که با چنين مشکلات دست و پنچه نرم ميکنند، صدها خانوادۀ ديگر هم هستند که مواد اولیه زندگی خود را ندارند. آنان حکومت را مسئول میدانند و میگویند که از سوی نهادهای حکومتی برای آنها کمک نشده است.

در همین حال اداره محلی هرات می گوید که برای تعدادی از این خانواده ‌های بیجاشده، به مبلغ ١٥ میلیون افغانی کمک نقدی صورت گرفته است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: "حدود ١٥میلیون افغانی کمک نقدی به ٩٠٠ خانواده بیجاشده صورت گرفته است که به هر خانواده ١٥هزار افغانی داده شده است."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر