زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دختر ٢٧ساله شبرغانى در رستورانت ويژۀ خانم ها زمينۀ کار به ده ها زن فراهم کرده است

دختر ٢٧ساله شبرغانى در رستورانت ويژۀ خانم ها زمينۀ کار به ده ها زن فراهم کرده است

author avatar
21 Jan 2020 - 15:15
دختر ٢٧ساله شبرغانى در رستورانت ويژۀ خانم ها زمينۀ کار به ده ها زن فراهم کرده است
author avatar
21 Jan 2020 - 15:15

شبرغان(پژواک،اول دلو٩٨): يک دختر ٢٧ ساله در شهرشبرغان که به هزینۀ پنجاه هزار افغانی قهوه سراى کوچک ایجاد نموده بود و امروز مالک رستورانت است، مى گويد که هدفش به دست آوردن رزق حلال و ايجاد کار براى خانم ها مى باشد.

ملالی مبارز باشندۀ شهر شبرغان، سال گذشته قهوه سراى ويژۀ زنان را در شهر شبرغان افتتاح کرد و اخيراً با بهتر شدن عوايد،  آن را به رستورانت مبدل نمود .  

در "رستورانت بانوان" سهولتها براى  پذیرش مهمانان زن و مرد، تجلیل مراسم اختصاصی مانند سالگره، فراغت، مطالعه کتاب و رساله ها، دریافت لوازم بهداشتی و یک سلسله مسایل دیگر در نظر گرفته شده است.

خانم مبارز در مصاحبه با آژانس خبرى پژواک گفت که قبلا در قهوه سرا، چهارزن کارمى کرد؛ اما اکنون ده تن از زنان مصروف کار اند.

به گفتۀ او دراين رستورانت که از ساعت شش صبح تا شش شام باز مى باشد، غذا­هايى چون انواع کباب، قابلى، آشک، بولانى، سمبوسه، پکوره وغيره، از سوى خانم ها تهيه و به مشتريان عرضه مى گردد.

موصوف گفتکه هدف از ايجاد اين رستورانت، به دست آوردن روزى حلال و ايجاد کار براى خانم هاى بى بضاعت مى باشد.

وى افزود: "خوشحال هستم که در کنار بهتر شدن وضعيت زندگى خودم، توانستم ده زن ديگر را به کار بگمارم و براى همجنسان خود مفيد واقع شوم."

ملالى که تاهنوز ازدواج نکرده، گفت که مسئوليت اعاشه پدر، مادر، يک خواهر، خانم برادر و دو برادرزاده خود را به عهده دارد؛ زيرا يگانه برادرش فوت نموده است.

موصوف افزود که تلاش دارد تا تجارت و کارش را رشد دهد و اين رستورانت را به يک رستورانت بزرگ مبدل نمايد؛ تا در کنار خودش، ده ها زن ديگر در آن مصروف کار شوند.

او در اخیرصحبت هایش گفت: "آرزو میبرم تا این اقدام من برای نسل های بعد از ما، رهگشای درب سعادتی باشد تا آنها بتوانند بدون چالش و بروزمشکلی، در پروسه حیات اجتماعی در سایر بخش ها سهم گیرند و دوشادوش مردان کارکنند."

برخی ازباشنده های شهرشبرغان که دراین رستورانت رفت وآمد دارند، میگویند این نخستین مکانی است که در شهرشبرغان، برای زنان و مردان عرضه خدمت میکند.

مهدیه مهریاریکی از بانوان که جهت صرف غذاى چاشت به اين رستورانت آمده بود، به پژواک گفت: "این رستورانت  ویژه گی­های خاص خود را برای مشتریانش دارد، فضای صمیمانه، غذای تمیز و صحی و مکان خوب برای مطالعه دارد، من خوشحالم که يک خانم اين چنين مکان را ايجاد کرده است."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر