زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دنمارک سه میلیون دالر را با دهاقین آسیب پذیر افغان کمک می کند

دنمارک سه میلیون دالر را با دهاقین آسیب پذیر افغان کمک می کند

author avatar
21 Jan 2020 - 14:39
دنمارک سه میلیون دالر را با دهاقین آسیب پذیر افغان کمک می کند
author avatar
21 Jan 2020 - 14:39

کابل (پژواک، اول دلو ۹۸): دنمارک، سه میلیون دالر امریکایی را طی یک پروژه؛ با بیش از ۱۲۹ هزار دهقان آسیب پذیر و خانواده های شان در ولایت های بدخشان، دایکندی، غور، هرات و ارزگان کمک می کند.

قرارداد این کمک؛ امروز میان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، سازمان خوراک و زراعت ملل متحد (FAO) و سفارت د نمارک در کابل به امضا رسید.

حشمت الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، در نشست امضای این قرارداد گفت که پول یادشده را دنمارک می پردازد و این پروژه را سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در همکاری با وزارت یادشده، عملى مى نمايد.

به گفتۀ وى، پنج ولایت یادشده به دلیلی برای این کمک ها انتخاب شده است که از نگاه امنیت غذایی، بیشتر آسیب پذیر می باشند. او افزود که اثرات سوء خشکسالی سال ۱۳۹۷ هنوز هم بر جا مانده است.

در اعلامیه مشترک وزارت یادشده و سفارت دنمارک در کابل، آمده است که بر اساس این پروژه، دهاقین آسیب دیده، در مناطق ناامن غذایی کمک های چون تخم های بذری اصلاح شده، کود کیمیاوی و برنامه های آموزشی در مورد شیوه های درست کشاورزی را دریافت خواهند کرد، طوری که آنها بتوانند معیشت از طریق دهقانی خود را دوباره احیا کنند و توانایی های خود را در برابر آفات احتمالی آینده تقویت کند.

منبع نوشته است که جهت همکاری برای بهبود وضعیت آسیب دیدگان از آفات طبیعی و احیای ساختارهای آب، این پروژه کمک های نقدی را در نظر دارد که در برابر ساخت دیوارهای محافظوی از آب و خاک و دیوارهای محافظت در برابر سیلاب، برای دهاقین داده می شود.

در ادامۀ اعلامیه آمده است که از طریق تطبیق این پروژه، متضررترین خانواده های دهاقین که در اثر خشکسالی سال ۱۳۹۷ و سیلاب های سال روان آسیب دیده و به خصوص خانواده هایی که زنان سرپرست آن اند، در اولویت کمک ها قرار دارد.

مایکل لاندیپسن سفیر کشور شاهی د نمارک درافغانستان گفت که نبود امنیت غذایی و بحران معیشت، میلیون ها شهروند افغانستان را متضرر ساخته است.

او افزود که کشورش همراه با سایر کمک کننده ها در تلاش است تا پاسخگو به نیازهای اضطراری افغان هایی باشد که در اثر خشکسالی و جاری شدن سیلاب های اخیر، آسیب دیده اند.

راجندرا آریال رییس سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در افغانستان،  دراين نشست گفت: «تعداد زیاد مردم افغانستان، در ناامنی غذایی به سر می برند و علت آن، ترکیبی از آسیب و ضررهای قبلی وخشکسالی های سال ۲۰۱۸ میلادی می باشد.»

او افزود که برای کاهش فقر، سوء تغذیه و مهاجرت؛ به یک واکنش سریع نیاز است و او معتقد است که کمک یادشده می تواند تاثیر مثبت در بهبود وضعیت زندگی دهاقین آسیب دیده در پنج ولایت داشته باشد.

یافته های یک گزارش نشان می دهد که حدود ۱۴ میلیون تن در افغانستان، در معرض بحران و یا ناامنی غذایی اضطراری قرار دارند و از این جمله؛ حدود ۲،۴ میلیون تن آنها نیاز مبرم به کمک های اضطراری معیشتی در سراسر کشور دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر