زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“جنگ باعث لغو قرارداد مس بلخاب و تعویق ساخت بند شورابک شده است”

“جنگ باعث لغو قرارداد مس بلخاب و تعویق ساخت بند شورابک شده است”

author avatar
22 Jan 2020 - 18:12
“جنگ باعث لغو قرارداد مس بلخاب و تعویق ساخت بند شورابک شده است”
author avatar
22 Jan 2020 - 18:12

سرپل (پژواک، ٢ دلو ٩٨): عبدالقادر آشنا والی سرپل می گوید که ادامۀ جنگ در این ولایت، سبب شده تا قرارداد مس بلخاب لغو و ساخت بند شورابک به تعویق بيفتد.

موصوف، اين اظهارات را امروز ٢ دلو در نشستى ابراز داشت که توسط نهاد برابری برای صلح و دموکراسی تحت عنوان "حل منازعات و صلح" بااشتراک مقامات ارشد حکومتی سرپل، نهادهای مدنی، زنان و باشنده های ولسوالیهای گوسفندی این ولایت برگزار نموده و روی راه حلها برای تامین صلح گفتگو نمودند.

اشتراک کننده ها در این برنامه، راه حلهای تامین شدن صلح در این ولایت را آگاهی دهی قوانین کشور، تبلیغات در مورد وطن پرستی، ایجاد کمیته های صلح در سطح ولسوالیها، شغل سازی برای جوانان و جلوگیری نوجوانان از رفتن به کشورهای همسایه جهت فراگرفتن علوم دینی، عنوان نمودند.

عبدالقادر آشنا والی سرپل، در این برنامه گفت که در سال روان، توانسته است ۳۳ تن از جنگجویان طالبان را توسطه امنیت ملی این ولایت، از جنگ کردن در مقابل حکومت باز بدارد.

موصوف افزود که ادامه جنگ در این ولایت، سبب شده است که قرار داد مس بلخاب  لغو و ساخت بند شورابک به تعویق بيفتد و حکومت محلی، زیادتر برنامه های عمرانی را در این ولایت، تطبیق نتواند.

والی سرپل، از مردم خواست که در میان جامعه، برای برقراری صلح مردم را تشویق کنند تا جلو کشتار و ازبین رفتن جوانان  گرفته شود.

 درهمین حال، سید احمد جوادی یکتن از عالمان دین، از حکومت محلی سرپل بخاطر حل منازعات در این ولایت تشکر نموده، از حکومت خواست که به هر قیمت، باید زمینه تعلیم  و زمینه کار را مساعد سازد.

وحیدالله کهزاد برگزارکننده این برنامه، هدف از برگزاری چنین برنامه ها را ترویج یافتن بحث و گفتگوهاى صلح در ولسوالیها و قریه ها دانسته ابراز امیدواری کردکه مردم منبعد خودشان این روند را در مناطق شان تسریع ببخشد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر