زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها تن از علما و جوانان در کنر خواهان صلح و آتش بس دایمی شدند

ده ها تن از علما و جوانان در کنر خواهان صلح و آتش بس دایمی شدند

author avatar
22 Jan 2020 - 15:58
ده ها تن از علما و جوانان در کنر خواهان صلح و آتش بس دایمی شدند
author avatar
22 Jan 2020 - 15:58

 

اسعدآباد (پژواک، ٢ دلو ٩٨):  ده ها تن از علمای دین و جوانان، در یک راهپیمایی صلح آمیز در ولایت کنر، خواهان صلح و آتش بس دایمی میان دولت و طالبان مسلح شدند.

این مظاهره کننده گان، امروز(چهار شنبه ۲ دلو) با شعارهای حمایت از صلح و آتش بس در شهر اسعدآباد مرکز ولایت کنر تجمع نموده بودند.

عبدالبصیر یک تن از مظاهره کننده گان، به آژانس خبری پژواک گفت: "ما دیگر جنگ در افغانستان را نمی خواهیم، بلکه صلح و آتش بس دایمی را می خواهیم."

وی افزود که جنگ در افغاستان راه حل نیست، باید به جنگ کنونی نقطۀ پایان گذاشته داده شود و مذاکرات بین الافغانی صورت گیرد.

موصوف اضافه کرد که افغان ها از جنگ چند دهه در کشور، خسته شدند و طالبان باید به خاطر رسیدن هدف شان، به جای جنگ از راه گفتگو ها پیش بروند.

مولوی اجمل یک تن از علمای دین، در این راهپیمایی از  جامعه جهانی خواست که بالای کشور های همسایه افغانستان فشار وارد کنند تا در آوردن صلح با حکومت افغانستان کمک و همکاری نمایند.

وی علاوه کرد که جنگ جاری در افغانستان، جواز شرعی ندارد و این جنگ به نفع افغان ها نیست و جنگ اکنونی افغانستان، کار حلقات استخباراتی خارجی بوده که افغان ها را با همدیگر به یک نام و دیگر نام میجنگانند.

مولوی ضیاء الرحمن الله یارعالم دینی دیگر، در این راهپیمایی گفت: "در این راهپیمایی، بالای مخالفان مسلح دولت، حکومت، امریکا و دیگر کشورهای همکار در روند صلح افغانستان صدا می کنیم که در قدم اول آتش بس دایمی صورت بگیرد تا برای صلح دایمی و با عزت، راه حل پیدا شود.

وی از جامعه بین المللی خواست که جنگ کنونی در افغانستان، به نفع هیچ کشوری نیست، باید به جنگ در افغانستان نقطۀ پایان گذاشته شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر