زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معترضين درغور، دروازه هاى تمام دواير دولتى را بستند

معترضين درغور، دروازه هاى تمام دواير دولتى را بستند

author avatar
22 Jan 2020 - 11:47
معترضين درغور، دروازه هاى تمام دواير دولتى را بستند
author avatar
22 Jan 2020 - 11:47

فيروزکوه (پژواک، ٢ دلو ٩٨): صدها تن از باشنده گان غور، در اعتراض به عدم توازن در بودجۀ سال مالى ١٣٩٩، دروازه هاى تمام دواير دولتى به شمول مقام ولايت را بستند.

اين اعتراض کننده ها که تعداد شان به ١٠٠٠ تن مى رسيد، حوالى ساعت ٧ صبح امروز به اعتراضات شان آغاز کردند و به نوبت دروازه هاى تمام دواير دولتى اين ولايت را بسته کردند.

اعتراض کننده گان مى گويند که در حال حاضر، اکثر سرک هاى اين ولايت خراب است و هنوز هم باشنده گان اين ولايت، به انرژى برق دسترسى ندارند.

محمد احمدی باشندۀ شهر فيروزکوه و يک تن از معترضان، به آژانس خبرى پژواک گفت: "بارها صدا بلند کرده ایم، صدای ما را کس نشنیده است. اميتو که دروازه ها را بسته کرداه ایم، دیگر اجازه کار نمیتيم و نماینده وزارت مالیه را در غور اجازه نمیتیم و حتا حاضریم خود را آتش بزنیم و حق خود را بگیریم."

حیدر خیرخواه، يکى دیگر از معترضان گفت: "حکومت همیشه به حق مردم ما جفا کرده. حق مردم ما را نداده. امروز حاضریم که دیگر حکومت را به رسمیت نشناسیم و نماینده های آنان را قبول نداریم."

با این حال،غلام ناصر خاضع والی غور نیز گفت که آنان بارها خواسته های برحق مردم غور را با مرکز در جریان قرار داده اند؛ اما صدای این مردم همیشه نادیده گرفته شده است.

او افزود که حتا شب گذشته، همه مقامات مرکزی را در جریان قرار داده اند؛ اما هنوزهم صدای عدالت خواهی مردم را نشنیده اند.

طرح بودجه سال مالى ١٣٩٩، یکماه پیش برای تصویب به مجلس نماینده گان فرستاده شد و امروز چهارشنبه، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در این سند، مجموع بودجه سال ١٣٩٩ هجری خورشیدی ٤٢٨ میلیارد و ٣٨٠ میلیون افغانی مى باشد، که ٢٨٩ میلیارد آن بودجه عادی و ١٣٩ میلیارد و ٢٧٩ میلیون آن، بودجه توسعوى است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر